20
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
شماره 7930
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امید و آرمان‌گرایی

نگاهی به فیلم پسری که باد را مهار کرد
«پسری که باد را مهار کرد»، داستان یک پسر آفریقایی است که با استفاده از نبوغش، روستای قحطی‌زده و خشکسالی‌زده‌اش را نجات می‌دهد.
ویژه
​​​​​​​اینطور نیست که ما چون در قرنطینه به سر می‌بریم و شبکه‌های اجتماعی فیلتر و ماهواره‌ها پارازیت هستند از مهم‌ترین خبر‌های دنیا بی‌اطلاع باشیم.
تب یکی از علائم رایج در بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کروناست.
کتاب لبخند بی‌لهجه، نوشته فیروزه جزایری دوماست که برای نخستین‌بار سال2008 چاپ شد. فیروزه جزایری دوما در کتاب عطر سنبل عطر کاج به داستان بزرگ‌شدن خود به‌عنوان یک ایرانی-آمریکایی در کالیفرنیای جنوبی پرداخته بود و در کتاب لبخند بی‌لهجه، دوباره سراغ میراث ایرانی غنی خود رفته و داستان‌هایی تأثیرگذار و خنده‌دار را درباره شهروند جهان بودن، خانواده خوش‌قلب خود و مسائل فرهنگی جذاب و سرگرم‌کننده به مخاطبانش هدیه کرده است.
طرح روز
پکن: دانش‌آموز‌ها در چین برای اینکه سر کلاس‌ها حاضر شوند، باید کلاه‌هایی سرشان کنند که از دو طرف لبه‌هایی به طول یک متر دارد.
نیویورک: شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از شمار کشته‌شدگان این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفت.

عکس روز

یکی از برنده‌های مسابقه عکاسی پینک‌لیدی‌فود با موضوع غذا - کامبوج عکس:‌‌ گاردین
صدور مجوز بغل‌کردن مادربزرگ‌ها

صدور مجوز بغل‌کردن مادربزرگ‌ها

زوریخ: مقامات سوئیس به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رسما اجازه دادند تا نوه‌هایشان را بغل کنند.
پیش‌بینی پایان کرونا در ایران
پیش‌بینی پایان کرونا در ایران
سنگاپور: پژوهشگران «دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور»SUTD داده‌هایی را مطرح کرده‌اند که تاریخ گسترش و پایان‌یافتن کروناویروس را در کشورهای گوناگون پیش‌بینی می‌کند.
عدم‌حضور کارکنان دارای علائم در محل نانوایی
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
قطب شمال تا تابستان سال ۲۰۵۰ میلادی در برخی تابستان‌ها دیگر یخ نخواهد داشت.
به گفته منابع آگاه در جلسه کارشناسان اجلاس اقتصادی «اوراسیا» با عنوانراه‌های صدور انرژی از منطقه راه ایران برای انتقال نفت قزاقستان، بهترین و مفیدترین مسیر عنوان شد.
محققان مرکز پزشکی دانشگاه «تگزاس ساوث‌وسترن» در تلاشند تا روش‌های درمانی برای درمان نوعی کشنده و شایع از سرطان مغز به نام «گلیوبلاستوما» را بهبود بخشند.