16
دو شنبه 25 فروردین 1399
شماره 7915
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تصوف عطار و عرفان معتدل

تصوف عطار و عرفان معتدل
نگاه
مثنوی‌های عطار پر از قصه‌ها و حکایات فرعی است و قالب قصه برای شاعرانی چون عطار و مولوی برای بیان مقاصد عرفانی بسیار مورد توجه بوده است و در این روزها می‌توان با غور در حکایات عطار به مطالب عرفانی، اخلاقی و اجتماعی فراوان دست یافت و لحظات توأم با آرامش و آموزش را برای خود و دوستان فراهم کرد.
ویژه
درد یک تجربه حسی ناخوشایند است که عوامل عاطفی در آن مؤثر است، یعنی حتی روحیه ما می‌تواند در درک و شدت آن تأثیر‌گذار باشد.
زنان باردار تغییرات فیزیولوژیکی در ریه‌هایشان پیدا می‌کنند که آنها را بیشتر در معرض عفونت‌های تنفسی ویروسی قرار می‌‌دهد، بنابراین باید بیشتر مراقب دچارشدن به ویروس کرونا باشند.
​​​​​​​میشل فوکو در مقدمه کتاب «تاریخ جنون» خواهان نگاشتن شکل دیگر دیوانگی‌ است.
طرح روز
​​​​​​​تهران: محققان کشور موفق به ساخت دستگاهی شدند که سلامت افراد را با اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون پایش می‌کند.
​​​​​​​استانبول: دولت ترکیه صدها نفر را به اتهام جعل خبر درباره شیوع ویروس کرونا دستگیر کرده است.

عکس روز

عکس روز
اجبار به قرنطینه با بتمن

اجبار به قرنطینه با بتمن

​​​​​​​مکزیکوسیتی: مردی در مکزیک با پوشیدن لباس بتمن مردم را مجبور می‌کند تا در خانه بمانند و قرنطینه را رعایت کنند.
تایلندی‌ها اسکناس می‌جوشانند
تایلندی‌ها اسکناس می‌جوشانند
​​​​​​​بانکوک: بانک مرکزی تایلند با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا از جوشاندن اسکناس خودداری کنند.
مهارت
آنتی‌اکسیدان‌ها برای عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. گلوتاتیون، آنتی‌اکسیدان اصلی موجود در بدن است و وظیفه آن تقویت سیستم ایمنی و کمک به سم‌زدایی در کبد است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
قیمت فروش سکه بهار آزادی و طلا دیروز در بازار تهران به این شرح بود: یک بهار آزادی 62هزار تومان، نیم بهار آزادی 38هزار تومان، ربع بهار آزادی 22هزار تومان، یک گرم طلای 18عیار 5هزار و 900تومان. هر دلار آمریکا دیروز در بازار غیررسمی ارز 847تومان عرضه می‌شد و گواهی سپرده ارزیدلار در بازار سهام تهران با 3ریال افزایش قیمت نسبت به روز قبل 8160ریال دادوستد شد.
​​​​​​​سازمان فضایی ناسا از دانشمندان خواسته است تا به این سازمان در شناسایی و طبقه‌بندی مرجان‌های دنیا کمک کنند تا کارشناسان بتوانند بهتر درک کنند که چطور صخره‌های مرجانی در حال تحول هستند و چطور می‌توانند از آنها محافظت کنند تا از بین نروند.
چند لایه باشد.