10
یکشنبه 17 فروردین 1399
شماره 7909
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آینده ما چه خواهد شد؟

نگاه
روزی با یکی از شاعران نامدار کشورمان در حال گفت‌وگوی مجازی بودم.
ویژه
سعی نکنیم در قرنطینه دانشمند، فیلسوف یا ورزشکار و... شویم! اینکه در خانه هستیم و تعطیلی اجباری داریم به معنی تلف کردن وقت نیست.
توصیه اصلی در شیوع کنونی ویروس کرونا کم کردن تماس‌های انسانی یا به‌اصطلاح «فاصله‌گیری اجتماعی» است.
ناسا قصد داشت تا سال ۲۰۲۴ فضانوردانی را به سطح ‌ماه بفرستد اما گویا این سفر فضایی به تعویق افتاده است.
طرح روز
طرح روز
نیویورک: گوگل جزئیات انواع مکان‌های مختلفی را که مردم ١٣٠ کشور دنیا در آنجا تردد می‌کنند منتشر می‌کند تا کرونایی‌ها هم تحت نظر باشند.
برلین: مقام‌های دولت محلی در برلین آلمان می‌گویند: با دستور دونالد ترامپ به شرکت ۳ام تولیدکننده ماسک‌های تنفسی ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف شده  و به سوی آمریکا تغییر مسیر داده است.

عکس روز

عکس روز
عکس روز
عذرخواهی رئیس پلیس فرانسه

عذرخواهی رئیس پلیس فرانسه

پاریس: رئیس پلیس پایتخت فرانسه به‌خاطر سخنانی که درباره بیماران کرونایی بدحال گفته بود عذرخواهی کرد.
کاربری بیمارستانی باشگاه فوتبال
کاربری بیمارستانی باشگاه فوتبال
دورتموند: باشگاه دورتموند اعلام کرده که آماده است تا ورزشگاه خانگی‌اش را برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار وزارت بهداشت این کشور بگذارد.

فروشگاه ساحره

ویترین
در کتاب «فروشگاه ساحره» صبحِ روزِ جشنی باشکوه، ساحره فروشگاه، اسباب‌بازی‌های جذابش را باز می کند و قطاری برقی و فوق‌العاده زیبا، به نام زوبین لاجوردی را بیرون می‌کشد و آن را در ویترین فروشگاهش می گذارد. با آمدن این قطار، همه اسباب‌بازی‌ها جان می‌گیرند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک متخصص علوم و صنایع غذایی در مورد وجود ویروس کرونا corona در مواد غذایی و در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مردم می‌توانند اغلب مواد غذایی صنعتی را با اطمینان خاطر مصرف کنند، چون با ضریب بهداشتی بالا تهیه شده و ماده اولیه آنها سالم‌سازی‌ بهداشتی می‌شود، ولی در مورد محصولات غذایی غیرصنعتی، هم در ماده اولیه تولید و هم بعد از تولید، احتمال آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد.
با توجه به شیوع کرونا و واگیردار بودن این ویروس و همچنین انتقال آن از روی سطوح به سایر افراد، بهتر است هنگام استفاده از وسایلی مثل عابربانک‌ها که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند مواردی را رعایت کنید.