16
پنج شنبه 15 اسفند 1398
شماره 7898
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

می‌خندم، پس هستم

یادداشت
از وقتی درگیر کرونا شده‌ایم حس و حال کشور را شکل غریبی مجسم می‌کنم که بیشتر به جهان رمان «کوری» ژوزه ساراماگو شبیه است، با این تفاوت که آدم‌های آن قصه کورند؛ نوعی کوری سفید. آدم‌های واقعی کشور من با وجود بینایی درک درستی از بحران ندارند.
ویژه
فدراسیون فوتبال اعلام کرد: از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره آسیا علی دایی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه هرتابرلین آلمان، به‌عنوان یکی از نامزدهای مرد سال فوتبال آسیا در سال1999میلادی انتخاب شده است.
چندین شرکت در سطح جهان در حال پژوهش برای ساختن واکسن ویروس جدید کرونا هستند و رویکردهای گوناگونی برای رسیدن به این هدف انتخاب کرده‌اند.
استفاده از دستکش یک‌بار مصرف
طرح روز
سئول: برخی دولت‌ها از جمله هنگ‌کنگ و چین با اعطای تسهیلاتی به مردم، تلاش خود را برای کاهش فشار مالی ناشی از رکود اقتصادی آغاز کرده‌اند.
بانکوک: کارگران تایلندی در حالی‌که صد‌ها ماسک را فقط برای فروش آن‌ روز خود اتو می‌کردند توسط پلیس تایلند دستگیر شدند.

عکس روز

بازار سوت و کور میدان تجریش در آستانه نوروز  عکس‌‌: همشهری/ منا عادل
ضرب و شتم به جرم چشم‌بادامی بودن

ضرب و شتم به جرم چشم‌بادامی بودن

لندن: یک دانشجوی سنگاپوری چشم‌بادامی در یک خیابان در مرکز لندن توسط گروهی که به او گفتند «ویروس کرونا! تو را در کشورمان نمی‌خواهیم.» مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
سالانه 8میلیون قربانی آلودگی هوا
سالانه 8میلیون قربانی آلودگی هوا
نیویورک:‌ آخرین تحقیقات بین‌المللی دانشمندان نشان می‌دهد آلودگی هوا از سیگار هم برای انسان‌ها کشنده‌تر است، تا جایی که سالانه 8میلیون نفر در ارتباط با آلودگی هوا می‌میرند.
دانستنی‌ها
روزنامه دیلی اکسپرس گزارش داده است که ناسا هشدار داده در آوریل اردیبهشت یک سیارک ۴٫۱ کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره زمین می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد.

آسایشی که ربطی به آرامش ما ندارد

نقد و نظر
گاهی وقت‌ها چیزی را می‌دانی یا حتی چیزهایی را، اما زمان و مکان و دهانی که این کلام از آن صادر می‌شود، در حد و اندازه‌ای نیست که تو را به خودت بیاورد.