24
چهار شنبه 29 آبان 1398
شماره 7810
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روشنگری رسانه‌ای و کاهش التهاب اجتماعی

یادداشت
گران‌شدن ناگهانی نرخ بنزین اگرچه در افکار عمومی و گفته‌های برخی کارشناسان و ناظران حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بازتاب منفی داشته اما در نگاهی واقع‌بینانه یک ضرورت مبرم به شمار می‌رود.
ویژه
در بسیاری از جوامع نسبت به اختلالات روانپزشکی دید منفی وجود دارد و بیماران و خانواده‌های‌شان با نگرش منفی مردم و حتی رفتارها و صحبت‌های نامناسب آنها روبه‌رو هستند؛ به این معضل «انگ یا برچسب‌گذاری» می‌گویند.
بی‌شک جریان شعر امروز فرصتی نو برای برخی بوده است.
​​​​​​​جومپا لاهیری، خالق 4‌رمان ترجمان دردها، همنام، خاک غریب و گودی است که این آخری در فهرست نهایی نامزدهای چند جایزه ازجمله من‌بوکر بوده است.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: پس از انتشار خبر تولید نوشیدنی از هوای خالص اکنون یک شرکت با همکاری ناسا قصد دارد با استفاده از هوا پروتئین تولید کند.
​​​​​​​داکوتا: مادر آمریکایی که سال‌ها به‌دنبال دخترش می‌گشت ناگهان او را در یک مصاحبه تلویزیونی دید.

عکس روز

عکس روز
250 کودک قربانی جراح متجاوز

250 کودک قربانی جراح متجاوز

​​​​​​​پاریس:‌ جراح 68ساله فرانسوی در 3دهه گذشته به دست‌کم 250کودک تجاوز کرده بود و پلیس این موضوع را به تازگی کشف کرد.
حمله زنبور‌ها به عزاداران
حمله زنبور‌ها به عزاداران
​​​​​​​هانگژو: دسته‌ای از زنبور‌ها به عزادار‌هایی که مشغول تدفین یکی از خویشاوندان خود بودند حمله کرده و 5نفر از آنها را کشتند.
دانستنی‌ها
​​​​​​​باستان شناس‌ها در آمریکای جنوبی بقایای دو نوزاد را کشف کردند که هنگام مرگ دو جمجمه کودکانی 10تا 12ساله را به سر داشتند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​احترام به کودک یکی از عوامل مهم در رشد شخصیت کودک است که او را فردی باشخصیت، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس قوی و خلاق بار می‌آورد.
​​​​​​​سرپرست تیم فوتبال پیروزی تهران گفت: این تیم در رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور شرکت نخواهد کرد.
​​​​​​​مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب گفت: تنها نیم‌درصد از کل ناشران حوزه کودک و نوجوان به‌صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کنند که از میان آنها، 7 ناشر دولتی و 10ناشر متعلق به بخش خصوصی هستند.