24
دو شنبه 23 اردیبهشت 1398
شماره 7661
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

من کی و چی هستم

فراواقعیت
هدفم روستایی بود در میان کوه‌ها.
ویژه
بارش‌های اخیر و جاری شدن سیل و خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر سال‌جاری ناشی از نبود نگاه فرابخشی و بنیادی توسعه، بین قانونگذاران و عوامل اجرایی محسوب می‌شود.
ترانه‌های مبتنی بر شعر، یعنی آن دسته از سروده‌هایی که با لحاظ کردن جنبه‌های ادبی تولید می‌شوند، قطعا نگاهی هم به اوضاع زمانه و اجتماع دارند.
داستان کوتاه به‌معنای امروزین آن، در ادبیات آلمانی زبان، از سال1900 به ژانری نیرومند برای بیان دغدغه‌های اجتماعی و هستی-شناختی بدل شد و در آغاز غالبا وامدار داستان کوتاه آمریکایی بود، ولی در روند شکل‌گیری آن، نباید نقش عمده قالب‌های کهن‌تر بومی را نادیده گرفت که از سده‌های میانه و حتی پیش‌تر، در آن سرزمین رواج داشت؛ قالب‌های افسانه، لطیفه، نوول، رمانس، داستان‌های تقویمی و... .
طرح روز
استکهلم>شرکتی سوئدی از ساخت جاده‌ای خبر داد که قادر به شارژ خودروهای برقی در زمان حرکت روی آن است.
نیویورک> 40ایالت آمریکا از شرکت‌های داروسازی بزرگ به‌علت آنچه توطئه و تبانی برای بالابردن قیمت دارو خوانده شده، شکایت کرده‌اند.

عکس روز

عکس روز
دردسر‌های مخترع برای همسایه‌ها

دردسر‌های مخترع برای همسایه‌ها

اوهایو> مخترع آمریکایی پس از ابداع یک کنترل از راه دور باعث شد در‌های پارکینگ بسیاری از همسایه‌هایش مدام باز و بسته شوند.
زندگی با جسد مادر
زندگی با جسد مادر
پکن> مرد 40ساله‌ای در چین 4ماه پس از مرگ مادرش، جسد او را از جایش تکان نداده بود.
20 سال پیش
مراسم بزرگداشت «کلارا آبکار» برگزار می‌شود.

عبید زاکانی، شاعر زبان و زمان

دریچه
پانزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی، چهارشنبه، ۲۵اردیبهشت ساعت۱۶:۳۰ با سخنرانی علی‌اصغر ارجی با عنوان «عبید زاکانی، شاعر زبان و زمان» در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کلم بروکلی درمان احتمالی اسکیزوفرنی

سلامت
محققان دانشگاه پزشکی جان هاپکینز در مطالعات اخیر خود دریافتند که تغییرات شیمیایی در مغز مبتلایان به اسکیزوفرنی مربوط به سطح گلوتامات شیمیایی است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یکی بر سر راهی مست خفته بود و زمام اختیار از دست رفته؛ عابدی بر وی گذر کرد و در آن حالتِ مستقبح او نظر کرد.
همشهری نیهیلیست روس، اوا شورین برخاست و با صدایی نافذ و خشن گفت: «من روس‌ام. من بیرق قیام را برافراشته‌ام؛ این دست، ستمگران کشورم را کتک‌زده و به شما زنان فرانسوی که به من گوش می‌دهید می‌گویم، من آماده‌ام که زیر همه‌ آسمان‌ها و در همه‌ کشورهای عالم به ستمکاری مردان حمله کنم و همه‌جا انتقام زنانی را بگیرم که به‌طرزی شرم‌آور مورد ظلم قرار گرفته‌اند.»
مشکلات کودکان معمولا یک‌شبه حل نمی‌شود و تغییرات در کودکان و بالغان تدریجی، آرام و مرحله به مرحله صورت می‌گیرد.