24
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
شماره 7643
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سپهری و ذوق تواجد قرب

روایت
اول اردیبهشت 1359 سهراب سپهری پس از چند ماه بیماری طاقت‌‌سوز سرطان خون، پیش از ظهر در بیمارستان پارس تهران به سکوت ابدی پیوست.
ویژه
چرا جذب مشتریان داخلی به خرید کالای وطنی دشوار شده است؟ شاید در پاسخ به این سؤال گفته شود که تولیدات داخلی به‌دلیل کیفیت پایین، توان رقابت با نمونه‌های خارجی را ندارند و به همین دلیل مردم نیز خرید کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند.
از بایزید پرسیدند که: «پیر تو که بود؟»
«تنهایی» ماکیاولی صرفا از این واقعیت سرچشمه نمی‌گیرد که نام او شاخصه گسستی است ناتمام در فلسفه سیاسی که ستون‌های اصلی تفکر کلاسیک، مسیحی و اومانیستی عصر رنسانس را به‌لرزه درآورد
طرح روز
نگاه امروز
کالیفرنیا: دختر آمریکایی در اثر استفاده از خمیردندانی که به مواد داخل آن حساسیت داشت ابتدا واکنش آلرژیک نشان داده و سپس مرد.
تعز: کرکسی که با خود تجهیزات ردیابی حمل می‌کرد توسط نیرو‌های طرفدار ‌منصور ‌هادی، رئیس‌جمهوری یمن، به ظن جاسوسی گرفتار و در شرایط نامطلوبی نگهداری شد.

عکس روز

عکس روز
آگهی برجسته‌ای که موضوع نادیده گرفتن شدن کودکان را گوشزد می‌کند- تهران
این شهر متعلق به کودکان است

این شهر متعلق به کودکان است

قطر: پس از آغاز به‌کار شهری که در قطر متعلق به کودکان است خانواده‌هایی از سراسر دنیا فرزندانشان را به این شهر می‌آورند تا با علائق آنها آشنا شوند.
عاقبت شکستن قلنج گردن
عاقبت شکستن قلنج گردن
لندن: پرستار بریتانیایی که طبق عادتی رایج با چرخاندن سرش قصد داشت به‌اصطلاح قلنج گردنش را بشکند در واقع گردنش را شکست و فلج شد.
مهارت
گرچه وابستگی کودکان نوپا و اضطراب جدایی، مرحله‌ای طبیعی از رشد کودکان تا دوسالگی است

کِلک

کِلک
آنچه فیلسوف می‌جوید حقیقت نیست بلکه بیشتر استحاله جهان به انسان‌هاست. او می‌کوشد تا با خودآگاهی به فهمی از جهان دست یابد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
سعدی پدیده‌ای است در عرصه زبان فارسی که به‌جرأت می‌توان گفت هیچ شاعر و نویسنده‌ای یا به‌طورکلی هیچ فارسی‌زبانی در طول تاریخ دیرپای این زبان، آن‌ را به شیوایی و زیبایی سعدی بیان نکرده است
دوازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی، چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ با حضور محمدعلی حضرتی به بررسی شگردهای زبانی 0 بلاغی و معنایی «بهارانه‌های عبید» در مقایسه‌ با گویندگان هم‌روزگارش اختصاص دارد.
رودی فولر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان و سرپرست تیم باشگاه بایرلورکوزن با دو تن از مدیران باشگاه ماینس آلمان اردیبهشت ماه جاری به تهران سفر می‌‌کنند.