12
پنج شنبه 10 آبان 1397
شماره 7518
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درخت نت

یادداشت
از وقتی که گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بین شاعران رواج یافت، درخت‌ها هم خوشحال شدند و هم ناراحت؛ خوشحال از اینکه به‌خاطر توهمات عده‌ای انسان ظاهرا متمایز دیگر قطعه‌قطعه نمی‌شوند و ناراحت از اینکه دیگر احتمال داشت دست و لباس هیچ شاعری بوی برگ و کاه ندهد. که نداد.
ویژه
خط و خال سیاهی که عارض هنر این سرزمین به آن آراسته است، از دیرباز تا به امروز دلباختگان فراوانی داشته است. چرخش پنجه هنرمند ایرانی قلم و مرکب را چنان بر طومار تاریخ گردانده است که نقشی از آن خوش‌تر در تصور نمی‌گنجد.
​​​​​​​دیر زمانی است انگار یک چیزی را گم کرده‌ام.
این کتاب شامل 2داستان از 2قله ادبیات جهان در قرن بیستم است؛ سیلویا پلات و تدهیوز.
انجمن صنفی مترجمان همزمان با برگزاری چهارمین سال برگزاری جشن ملی مترجمان، از مترجم پیشکسوت غلامحسین سالمی تجلیل می‌کند.
لوساکا: سنگ زمرد ۵۶۵۵ قیراطی که ارزش آن دست‌کم ۲ میلیون پوند تخمین زده می‌شود در معدن Kagem زامبیا کشف شد. این سنگ قیمتی که Inkalamu نام گرفته به‌احتمال زیاد پس از بررسی‌های کارشناس‌های این حوزه رکوردی جهانی ثبت خواهد کرد.
بوداپست:‌ پیترا لازلو، فیلمبردار مجارستانی که سال گذشته به 3سال زندان تعلیقی محکوم شده بود، با تصمیم دیوان عالی مجارستان تبرئه شد.

عکس روز

عکس روز
مجوز فروش اعضای ببر در چین

مجوز فروش اعضای ببر در چین

پکن: شورای دولتی جمهوری خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور «به‌طور بسیار کنترل‌شده» اجازه فروش و استفاده از اعضا و جوارح ببر و کرگدن ازجمله استخوان و شاخ این حیوانات را برای مقاصد پزشکی، علمی و فرهنگی صادر خواهد کرد.
شلیک شکارچی به یک دوچرخه‌سوار
شلیک شکارچی به یک دوچرخه‌سوار
پاریس:‌ دوچرخه‌سوار بریتانیایی که در کوهستان‌های فرانسه در حال پایین آمدن از کوه با دوچرخه کوهستان خود بود، مورد هدف یک شکارچی قرارگرفت و از پای درآمد.
قصه‌های کهن
معلمی بود، کودکی 3 ماه پیش‌ او بود. از «الف چیزی ندارد» نگذشته بود.

فاتحه‌‌ای برای بیان آزاد

داستانک
«من فهمیدم که یه چیزی...» او مکث کرد، انگشت به لب گذاشت، «آزارنده. بله! آزارنده. و، رک بگویم، من دلخور شدم.»

کِلک

در بعضی قلب‌ها عشق نوعی زخم است، نوعی ضعف جسمانی است، مثل نرمی استخوان، مثل ریه‌های آفت‌دیده.

انتظار از بچه‌ها

مهارت
کودکان تا حدود 6سالگی قادر به مراقبت از خود نیستند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هرگز داشته‌هایتان را به نداشته‌هایتان نفروشید. شاید وقتی به نداشته‌هایتان رسیدید، حسرت داشته‌هایی را بخورید که ارزان فروختید.
شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه، امیر بحرین گفت: ما به گسترش روابط دوستانه با ایران امیدواریم. وی در مصاحبه با روزنامه عرب‌زبان الحیات افزود: ایران یک کشور مسلمان و همسایه ماست که نقش اساسی در منطقه دارد
موز سرشار از پتاسیم است.