24
یکشنبه 11 شهریور 1397
شماره 7469
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کتابم درد دارد

یادداشت
همه‌‌چیز کتاب و کتابخوانی در ایران برای خودش یک پدیده استثنایی است. نمایشگاه کتاب را در ایام اردیبهشت‌ماه و فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌کنیم
ویژه
روزنامه‌ها و جراید همانطور که نقش ارزنده‌ای در انتقال اطلاعات و اخبار و وقایع دارد، می‌توانند ابزار بسیار مناسبی برای صیانت از زبان به عنوان مهم‌ترین میراث فرهنگی باشند.
بی‌تردید صنعت چاپ که از دستاوردهای بزرگ بشر بود توانست با انتقال دانسته‌ها طرحی نو در پیشرفت جوامع انسانی دراندازد و سطح سواد عمومی را بالا ببرد.
«ژان پیر‌پاپن» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه به تیم متز خواهد پیوست.
طرح روز
نگاه امروز: محمد رضا اکبری
یانگون: پلیس میانمار در ساحل «یانگون»، پایتخت تجاری این کشور مشغول بازرسی کشتی باربری بزرگ و سرگردان و خالی از خدمه‌ است که ابتدا ماهیگیران متوجه آن شدند.
دهلی‌نو: مردمان روستایی در هند به قدری برای عقرب‌ها احترام قائل بوده و آنها را جزئی از مراسم مذهبی خود می‌دانند که به زهر آنها نیز ایمنی پیدا کرده‌اند

عکس روز

عکس روز
جشنواره شتر‌های هند، سالانه بیش از 200هزار نفر بازدیدکننده دارد
قبیله‌ در حال انقراض

قبیله‌ در حال انقراض

بمبئی: ساکنان قبیله «جاراوا» بیش از ۵۰ هزار سال است که به‌صورت مجزا و دور از جهان مدرن در جزایر آندامان زندگی می‌کنند اما این قبیله در حال انقراض است.
مترسک لیزری در یک مزرعه
مترسک لیزری در یک مزرعه
اورگون: مزرعه‌داری در آمریکا برای خلاصی از شر پرنده‌هایی که محصول مزرعه‌اش را می‌خوردند 6مترسک لیزری نصب کرده است.
عکس خبر
گویا تصاویری که شهروندان از روباه آواره در یکی از ورزشگاه‌های معروف بازنشر می‌کنند

قول نگیرید

مهارت
کودکان زیر 6سال مفهوم قول‌دادن را نمی‌فهمند. هر قدر از او بخواهید قول بدهد که کاری را نکند، کودک مجددا همان کار را تکرار می‌کند.

قصه‌های کهن

قصه‌های کهن
عین شبدیز چشمه‌ای است از زیر کوه بهستون به در آید، آبی صافی

سالمرگ

سالمرگ
رئیسعلی دلواری سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی ۱۲۹۹ قمری در روستای دلوار از توابع تنگستان متولد شد دلوار امروزه شهری در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کم‌کردن وزن به‌دنبال محدود‌کردن شدید کالری‌های دریافتی یا رژیم غذایی VLCD درصورتی که در بازه زمانی محدود و تحت نظر متخصص تغذیه تجویز نشده باشد
با پایان‌یافتن طرح «تابستانه کتاب‌97» که با شعار «دانش‌گستری با حمایت از تالیف ایرانی» در بازه زمانی 7روزه در تهران و 10روزه در سایر شهرها اجرا شد، 258هزار و 782نسخه کتاب در سراسر کشور به فروش رفت.
رئیسعلی دلواری سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی ۱۲۹۹ قمری در روستای دلوار از توابع تنگستان متولد شد دلوار امروزه شهری در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر است.