• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19757
+
-

همشهری 24خرداد 1377

60میلیون ایرانی در انتظار درخشش تیم ملی

وقایع‌اتفاقیه
60میلیون ایرانی در انتظار درخشش تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران پس از 20‌سال امشب به میدان می‌آید: همه آنها را می‌شناسیم. آنها از کوچه‌های خاکی سرزمین‌‌مان سربرآوردند و بالنده شدند. پیشینه همه آنها یکسان است؛ شب در آرزوی یک جفت کفش فوتبال سر به بستر خواب می‌گذاشتند و رؤیاهای طلایی را جست‌وجو می‌کردند. یکی از نازی‌آباد آمده بود و یکی از حاشیه جنوبی راه‌آهن و آن دیگری از چهارصد دستگاه پیروزی و... اما پیشینه  یکسانی داشتند؛ مثل تمامی فرزندانمان که با نداری‌های پدر می‌ساختند و دم بر نمی‌آوردند.

حالا این پسر بچه‌های کوچه چنان بالنده شده‌‌اند که گام بر چمن ابری جام‌جهانی می‌زنند. در سپیده‌دمان زایش آفتاب را نظاره می‌کنند و در دل یک ملت جای گرفته‌اند؛ ملتی بزرگ که خاطره‌هاشان همه سبز است مثل ساقه‌های شیری گندم، مثل دعاهای مادر و چهره پیرشده پدر. میدان جام‌جهانی فوتبال هنوز هم پس از 20 سال تلاش، برای جوانان ما عرصه تجربه‌ای تازه‌تر است.

تیم ملی فوتبال ایران پس از 20 سال، امروز در شهر سنت‌آتین به مصاف یوگسلاوی می‌رود. این اولین بازی ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام شانزدهم است؛ دیداری که کسب یک نتیجه خوب می‌تواند تیم ایران را با امیدواری بیشتر راهی دیدار با 2تیم دیگر این گروه آمریکا و آلمان کند. تیم ملی در شرایطی به مصاف تیم پرمهره یوگسلاوی می‌رود که چشم به ساق‌های بازیکنانی چون دایی، عزیزی، باقری و مهدوی‌‌کیا دوخته است.

  با ادغام دوره‌های دبستانی و راهنمایی، نظام آموزش و پرورش ایران دگرگون می‌شود: وزارت آموزش و پرورش، خواستار ادغام دوره‌های ابتدایی و راهنمایی و تبدیل آن دو به بخش آموزش و پرورش عمومی است. وزارت آموزش و پرورش، این خواست را در قالب لایحه پیشنهادی وزارتخانه با عنوان لایحه پیشنهادی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در هیأت دولت مطرح کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید