۳۲
سه شنبه 10 بهمن 1396
شماره 7310
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

در نقد زرد بودن

یادداشت
زمانه ما زمانه‌‌ای یرقانی است؛ زردی از در و دیوارش می‌بارد؛ زرد همچون استعاره‌ای فصلی‌ که با چروکیدگی و افسردگی برگ‌ها و فروریختن‌شان همگام است و زرد همچون رمزگانی مطبوعاتی که به بی‌ارزش‌بودن زمینه کاغذین مطلبی دلالت می‌کند؛
ویژه
باقی ملت‌های جهان را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم که ما مردم نوستالژیکی هستیم.
نوشتار حاضر نامه ای کوتاه است که استاد دکتر برات زنجانی برای روزنامه ارسال کرده اند و نشان از دقت علمی و روحیه همچنان پژوهشگر ایشان دارد.
نگاه امروز
مغناطیس بسیار قوی دستگاه ام‌آرآی بیمارستان خیریه‌ای در هند بیماری را که پزشک فراموش کرده بود مخزن فلزی اکسیژن را از او جدا کند به‌شدت به سمت خود کشید.
دانشمندان سرانجام با استفاده از هوش مصنوعی و 400مترجم زبان توانستند اسرار‌آمیزترین نسخه خطی جهان که متعلق به قرن پانزدهم میلادی است را رمزگشایی کنند.

عکس روز

همکاری یک هزار ساله مرغ‌های ماهیخوار با ماهیگیر‌های شهر گویلین
نوجوانان کم‌حرف‌تر می‌شوند

نوجوانان کم‌حرف‌تر می‌شوند

پژوهشی که در انگلستان انجام شده نشان می‌دهد نوجوانان روز‌به‌روز از صحبت کردن رو در رو بیشتر طفره می‌روند و تعاملات اجتماعی خود را به وسیله چت‌کردن سامان می‌دهند.
در آمازون سرقت آزاد است
در آمازون سرقت آزاد است
فروشگاه خرده‌فروشی شرکت آمازون صندوقدار ندارد و چنانچه‌کسی بدون پرداخت اینترنتی مبلغ کالا از فروشگاه خارج شود هیچ پیگرد قانونی در کار نیست
تئاتر
سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر در شامگاه سرد هشتم دی‌ماه در تالار وحدت با تبریک تولد 45سالگی مجموعه تئاتر شهر و با یاد جان‌باختگان کشتی سانچی به‌کار خود پایان داد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«فلسطین متعلق به اعراب است. همانگونه که انگلیس متعلق به انگلیسی‌ها و فرانسه متعلق به فرانسویان است.