۱۶
پنج شنبه 28 دی 1396
شماره 7300
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همشهری 28 دی 1376 | یادمان زینه ‌مان، کیشلوفسکی و موریکونه در جشنواره فجر

یادمان فرد زینه‌مان، کریستف کیشلوفسکی و انیو موریکونه در جشنواره فجر: در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش به یاد فرد زینه‌مان و کریستف کیشلوفسکی 12فیلم به نمایش درمی‌آید.
ویژه
پلیس فرانسه در پی رسوایی شیرخشک‌های آلوده به باکتری سالمونلا به مقر شرکت لاکتالیس یورش برد.
چینی‌ها قصد دارند برای از میان بردن زباله‌های فضایی از یک دستگاه لیزر قوی استفاده کنند.
اثر محمدرضا اکبری
تجربه خواندن ترانه «اگه یه جو شانس داشتیم» در «بانوی زیبای من» موزیکال محبوب و موفق جرج کیوکر آنقدر برای فرهاد تلخ بود که تا سال‌ها حاضر نشد ترانه فارسی بخواند.
شاید به‌نظر اقدامی عجیب از یک رمان سورئالیستی به‌نظر بیاید اما دولت انگلیس، برای مقابله با پیامدهای تنهایی اجتماعی در این کشور، یک نفر را به‌عنوان «وزیر تنهایی» منصوب کرده است.

عکس روز

راندن در دیوار مرگ، کاری برای درآمدزایی و سرگرمی است. عکس:‌ نشنال جئوکرافیک
راه‌اندازی کتابخانه توسط نارنجی‌پوش

راه‌اندازی کتابخانه توسط نارنجی‌پوش

آنکارا: مامور شهرداری در ترکیه پس از سال‌ها جدا‌کردن کتاب از زباله‌ها، کتابخانه‌ای برای اهالی محله‌اش راه‌اندازی کرد.
موفقیت پناهجوی سوری در آکسفورد
موفقیت پناهجوی سوری در آکسفورد
لندن: یک پناهجوی سوری که 2سال پیش و پس از وقوع جنگ در کشورش از دمشق به انگلستان آمده بود توانست در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی رتبه نخست را کسب کند.
در یکی از تلخ‌ترین فیلم‌هایی که با موضوع سینما ساخته شده، ماجرای فیلمنامه‌نویسی جوان و بازیگری پا به سن گذاشته روایت می‌شود که فرجام تراژیکش امری گریزناپذیر به‌نظر می‌رسد. در فیلم «سانست‌‌بلوار» جو گیلیس ویلیام هولدن به شکل کاملا اتفاقی از خانه نورما دزموند گلوریا سوآنسون ستاره سابق سینمای صامت سردرمی‌آورد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هویت ملی و قومی از تصور تمایز و رویارویی میان «ما» یا «خودی‌ها» در برابر «دیگران» یا «بیگانگان» نشأت می‌گیرد...
کتاب «دانشگاه، ارتباطات و توسعه‌ ملی در ایران» مجموعه‌ای از نوشتارهای پژوهشی مجید تهرانیان، به کوشش هادی خانیکی، تهران: انتشارات پژوهشکده‌ مطالعات فرهنگی و اجتماعی، ۱۳۹۶ تلاشی است برای پاسخ دادن به یک پرسش مهم تاریخی: «دانشگاه برای برآوردن کدام نیاز جامعه و کشور تأسیس شده است و در کدام سوی کیفی و کمّی باید توسعه یابد؟» هر یک از فصل‌های چهارگانه‌ این کتاب جنبه‌ای از این پرسش را در پیوند با مسئله‌ای انضمامی پاسخ می‌دهد.