25
یکشنبه 17 مرداد 1400
شماره 8287
استانی
23023432
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای اشتغال محسوب می‌شوند که می‌توان متناسب با ظرفیت‌های هر استان، فرصتی برای اشتغال، درآمدزایی و کارآفرینی ایجاد کرد.
در سال‌های اخیر گسترش خشکسالی در اقلیم ایران تبعات بسیاری داشته‌ و درمقابل راهبردهای گوناگونی هم برای مقابله با کم‌آبی طراحی شده‌ که تغییر الگوی کشت یکی از آنهاست.

«اُپِرت»؛ ایوانی به اقیانوس ابرها

زیست‌بوم منطقه اُپرت در نقطه مرزی مازندران و سمنان، به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب برای حضور گردشگران درحال تهدید است
اگر اهل طبیعت‌گردی و دنبال کردن صفحه‌های مرتبط با گردشگری و طبیعت‌گردی یا تماشای مناظر زیبا از جاذبه‌های طبیعی باشید، احتمالا در یک سال اخیر و به‌ویژه درچند ماه گذشته تصاویر جذابی از اقیانوس ابرها در نقطه مرزی سمنان و مازندران به چشم‌تان خورده است؛ جایی که «اُپِرت» یا «اوپِرت» نام دارد و در نزدیکی روستایی به‌همین نام قرارگرفته است؛ منظره‌ای زیبا در شمال شهرستان مهدیشهر که با دیواره‌ای بلند مازندران را از سمنان جدا می‌کند.
دام‌های گرسنه گیلان در راه کشتارگاه

دام‌های گرسنه گیلان در راه کشتارگاه

صنعت دامداری استان گیلان به‌دلیل گرانی نهاده‌های تولید و خوراک دام در وضعیت بغرنجی قرار گرفته‌است
دام‌ها و طیور گرسنه گیلان راهی کشتارگاه‌ها می‌شوند؛ این ذبح صنعتی نه به‌دلیل نیاز بازار، بلکه به علت گرانی نهاده‌های خوراک دام اتفاق می‌افتد؛ موضوعی که کارشناسان دلیل آن را کم‌توجهی مسئولان مربوط به صنعت دام و طیور می‌دانند و مثال روشن این روزهای آن‌هم، کمیاب شدن یا گرانی مرغ و همچنین گوشت قرمز است.
مدیریت کویر لوت با دست خالی
مدیریت کویر لوت با دست خالی
3پایگاه محلی کویر لوت در استان‌های کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی با وجود گذشت 5 سال از ثبت‌جهانی، هنوز امکانات و بودجه کافی ندارند
تیرماه که تمام شد، کویر لوت پنجمین سال ثبت جهانی خود را هم پشت‌سر گذاشت؛ منطقه‌ای بیابانی که میان 3 استان کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی مشترک است و هم‌اکنون، پایگاه جهانی در مدیریت آن با چالش‌های متعددی مواجه شده و کار به آنجا رسیده که ورود بی‌ضابطه‌ گردشگران به این پهنه‌ی شگفت‌انگیز، به جدی‌ترین معضل تبدیل شده‌است؛ گردشگرانی که پس از شکل‌گیری دریاچه‌ای در همسایگی کَلوت‌ها در شهدادِ کرمان، با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، به هوای تماشای تلاقی آب و کویر، تعدادشان روز به‌روز بیش‌تر شده‌است.
«هیچ فکرش را هم نمی‌کردم که این طور شود؛ 2سال بود که می‌خواستیم جشن عروسی پسرمان را برگزار کنیم، چه می‌دانستیم این اتفاق رخ می‌دهد...»
PDF استانی
کوتاه استانی
021-23023405 ستون صدای همشهری برای نوشتن مشکلات شما شهروند گرامی است. معضلاتی که منعکس می‌شوند تا مسئولان آنها را بخوانند و در پی یافتن راه حلی برای رفع آنها برآیند. برای بازگو کردن مشکلات خود از ساعت 9 تا 17با شماره دفتر همشهری تماس بگیرید.
سال‌ها قبل که اجرای طرحی به نام «مسکن مهر» برسر زبان‌ها افتاد و اقدام‌های گسترده‌ای هم برای اجرایش انجام شد، بخش قابل‌توجهی از قشرهای کم‌درآمد جامعه امیدوار شدند که از رهاورد اجرای چنین طرحی خانه‌دار می‌شوند و کابوس اجاره‌نشینی دست از سرشان برمی‌دارد.