• یکشنبه 17 مرداد 1400
  • الأحَد 29 ذی الحجه 1442
  • 2021 Aug 08

سرایت خشکسالی به پاییز

نقشه‌های مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال تداوم کم‌بارشی و خشکسالی در پاییز امسال حکایت دارد
کمتر از یک‌ماه و نیم دیگر تا پایان سال آبی1400- 1399باقی مانده و میزان بارش‌ها 34درصد کمتر از میانگین 52سال اخیر است؛ در این میان پیش‌بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش دمای هوا در پاییز پیش رو و تداوم کاهش 30درصدی بارندگی در این فصل نسبت به دوره‌های بلندمدت حکایت دارد.
گزارش همشهری از صف‌های طولانی خرید داروهای کرونا

به دنبال دارو

داروخانه‌ها همچنان با صف‌های طولانی برای خرید داروهای بیماران کرونایی مواجه‌اند؛ پیک پنجم به وضعیت نابه‌سامان خرید داروها، دامن زده است. گزارش میدانی از داروخانه‌های منتخب تهران نشان می‌دهد که بازار رمدسیویر داروی موثر در درمان کرونا جای خود را به داروهای دیگری داده است؛ اکتمرا نوع خارجی و تمزیوا نوع ایرانی.

تبریک روز خبرنگار؟

خود خبرنگارها بهتر از هر کسی می‌دانند که تبریک روز خبرنگار، به‌ترتیبی که در این سال‌ها گفته می‌شود، شنیدن ندارد.

رنج مضاعف زنان خبرنگار

صدای جنگ و تنش‌های منطقه‌ای، تعارضات سیاسی منطقه‌ای و بحران‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی به همراه خشکسالی و تنش‌های آبی در سایه بیماری خطرناک کووید -19 ، ایران امروز را به رنج آورده است.

پیام به مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

با پایان کار کاروان ورزشی ایران در المپیک۲۰۲۰ توکیو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از مدال‌آوران کشورمان تشکر کردند.

از رنجی که می‌بریم

روزنامه‌نگاری در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته اسیر تلاطم‌ها و تکانه‌های شدیدی بوده است؛ از سویی پیشرفت‌های مستمر فناورانه و تغییرات اکوسیستم رسانه‌ای، ارتقای دانش روزنامه‌نگاری و تجهیز شدن به علوم و مهارت‌های جدید را برای روزنامه‌نگاران به یک ضرورت تبدیل کرده است و از سوی دیگر اما گلوگاه‌های دسترسی به اطلاعات و کشف حقیقت همچنان تحت کنترل مراجعی است که با وجود همه تغییرات در چرخه اطلاع‌رسانی، هنوز هم روی خوش به رسانه‌ها و رسانه‌نگاران رسمی نشان نمی‌دهند.

در پناه ایران

حضور نیروهای طالبان در ولایت نیمروز و مرکز آن شهر زرنج افغانستان، آن هم در همسایگی شهرستان هیرمند در سیستان و بلوچستان ایران، نگرانی‌هایی را منجر شده است.

فضا‌های باز شهر در اختیار‌ هیئت‌های عزاداری