02
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
شماره 9075
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیام تسلیت رهبر معظم ‌انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی

رهبری
رهبر معظم انقلاب طی پیامی درگذشت دکتر پرویز داودی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران مومن و انقلابی و دانشمند را تسلیت گفتند.
ویژه
امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در پیامی به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران، ارتقای روزافزون آمادگی در مقابله با دشمنان، به‌ویژه تنبیه رژیم صهیونیستی را مؤید حرکتی پرشتاب در تحقق آرمان‌های جمهوری‌اسلامی عنوان‌کرد.
سرلشکر محمدباقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به فرمانده‌کل سپاه پاسداران، نقش‌آفرینی حماسی این نیرو را منشا قدرت برای مقابله با تهدیدهای نظام سلطه دانست.
ارتش در کنار دیگر نهادها و ارگان‌ها درحال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان است.

دژ مستحکم ایرانی

سامانه‌های پدافندی بومی ایران آماده مواجهه مؤثر با به‌روزترین تسلیحات دنیا هستند
گزارش
دفع خرابکاری بامداد جمعه از سوی سامانه‌های پدافندی ایران نشان داد برخلاف فضاسازی‌ رسانه‌های غربی، ایران علاوه ‌بر توان موشکی– پهپادی خود که عملیات «وعده صادق» نمود کوچکی از آن به‌شمار می‌رود، در حوزه بازدارندگی پدافندی نیز آماده مواجهه مؤثر با به‌روزترین تسلیحات دنیاست.

پایان‌ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی

هفته گذشته خبر لغو عضویت ایران در چند سازمان بین‌المللی برخی ابهامات را در پی داشت. اینکه عضویت کشور در این سازمان‌ها چه سود و ضررهایی داشته است و لغو عضويت در آن چه پیامدهایی را به همراه خواهد داشت، موضوعی است که موجب شد تا در مصاحبه‌ای با محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ابعاد کامل این موضوع را جویا شویم.
3محور رایزنی‌های امیرعبداللهیان در نیویورک
سفر کوتاه وزیر امورخارجه ایران به مقر سازمان ملل در نیویورک باهدف حضور در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت خاورمیانه و فلسطین درحالی به پایان رسید که رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان حول 3 محور «تحولات غزه»، «تبیین دفاع مشروع ایران و پیامدهای ماجراجویی تل‌آویو» و «رفع تحریم‌ها» متمرکز بود.
تحولات اخیر نشان داد تقویت بنیه دفاعی کشور از ضرورت‌هایی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس دیوان محاسبات در ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های مربوطه، بر لزوم تامین بموقع منابع نیروهای مسلح در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور تأکید کرد.