03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
شماره 9075
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جهان مقاومت

منابع عبری زبان اعلام کردند که شامگاه شنبه اعتراضات خیابانی در 55نقطه علیه کابینه نتانیاهو برگزار شد.
ویژه
با وجود تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن زندگی در غزه، اما روحیه کودکان و ساکنان غزه در میانه جنگ همچنان بالاست.
مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به روزنامه واشنگتن‌پست گفتند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به آنها دستور داده است که درباره حوادث مرتبط با عملیات ادعایی اسرائیل در اصفهان، به‌طور علنی با هیچ‌کس صحبتی نکنند.
هشتگ

شهردار دبی کجاست؟

سیل امارات، هشتگ‌ها و ترندهایی همچون «صدای مردم دبی باشیم» را به راه انداخته است
گزارش
«هرج و مرج مطلق» این عبارتی است که یکی از مسافران برای توصیف وضعیت فرودگاه‌ و خیابان‌های دبی پس از سیل اخیر در این کشور به کار برده است. روزنامه گاردین نوشته که این شخص به شرط اعلام ‌نشدن هویتش حاضر شده تا درباره شرایط فاجعه‌بار پس از سیل با آسوشیتدپرس صحبت کند؛ چون به‌دلیل قوانین سختگیرانه‌ امارات متحده، نگران اعلام جرم به‌دلیل بیان نظرات انتقادی‎اش بوده است.

انباشت ۲۷۰هزار تن زباله در غزه

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان کرد به‌دلیل شرایط جنگی در غزه، حدود ۲۷۰هزار تن زباله جامد در این باریکه جنگ زده انباشته شده و این یک فاجعه زیست‌محیطی و بهداشت عمومی است.
فراخوان تحریم ضیافت شام کاخ سفید
مدافعان حقوق فلسطینی‌ها نامه‌ای به 2زبان‌ انگلیسی و عربی منتشر کردند و در آن از رسانه‌های آمریکا خواستند از شرکت در ضیافت شام بایدن در کاخ سفید خودداری کنند. در این فراخوان گفته شده با وجود نسل‌کشی در غزه، شرکت در مهمانی رئیس‌جمهور آمریکا درست به ‌نظر نمی‌رسد.