02
شنبه 11 آذر 1402
شماره 8959
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبرسازان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست شورای‌ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مجلس یازدهم به بیش‌از ۸۰درصد از وعده‌هایی که به مردم داده بود، تا مرداد سال‌جاری عمل کرده‌ و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.
ویژه
دفتر صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب اظهارات عبدالرضا داوری و منصور حقیقت‌پور درباره وی، از طرح شکایات علیه آنان در محاکم قضایی خبرداد.
نخستین ناوشکن نیروی دریایی سپاه پاسداران با نام «شهید صیاد شیرازی» تا پایان سال‌جاری به یگان رزم این نیرو ملحق می‌شود.
پس‌از وقوع انقلاب‌اسلامی و گسترش تفکرات این انقلاب در میان نخبگان غرب‌آسیا، شاهد تغییرات بنیادین در چینش قدرت منطقه بوده‌ایم.
عکس نوشت
رزمایش مشترک‌ دریایی امداد و نجات با حضور شناورهای رزمی و پروازی نیروهای دریایی ایران و عمان، در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز برگزار شد.

«موازنه جدید» با مهندسی مقاومت

تقویت همگرایی اسلامی به‌دنبال آغاز جنگ غزه، تغییر ژئوپلیتیک غرب‌آسیا به‌نفع جریان مقاومت را تسریع کرده ‌است
گزارش
همانگونه که رهبرمعظم‌انقلاب در روزهای اخیر در جمع بسیجیان کشور تشریح کردند، ژئوپلیتیک خاورمیانه نه‌تنها بر مدار خواست و برنامه‌های محور غربی با سردمداری آمریکا برای اجرایی‌سازی نقشه «خاورمیانه جدید» نچرخید، بلکه در شرایط کنونی همه تحولات نشان‌دهنده دست برتر محورمقاومت در شکل‌دهی به روندهای تازه در ایجاد موازنه جدید قدرت در منطقه است.

3نشانه محوری تغییر موازنه قدرت در غرب‌آسیا

رهبرمعظم‌انقلاب در سخنان اخیرشان به‌ویژه درجمع بسیجیان به «تغییر موازنه قدرت در منطقه به سود جریان مقاومت» اشاره کردند؛ موضوعی که از پس تحولات ماه‌ها و سال‌های اخیر، شاهد نشانه‌های متنوعی درباره تحقق آن هستیم و آنچه اکنون کارشناسان به آن اذعان می‌کنند، تسریع روند تغییر در موازنه منطقه‌ای، به نفع جبهه وفاداران اسلام ناب محمدیص است.
سرآغاز محوری جدید در منطقه
سرآغاز محوری جدید در منطقه
قبل از پیروزی انقلاب‌اسلامی، منطقه ما به شکل کامل تحت سیطره آمریکا قرار داشت و این تسلط آمریکایی‌ها توسط ایران هدایت می‌شد. به تعبیری ایران پایگاه اصلی آمریکا برای اداره منطقه به‌حساب می‌آمد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
پدافندهوایی گام‌های مؤثری درجهت خنثی‌سازی تهدیدهای دشمن برداشته‌است.
طی 10روز اخیر ۳وعده و دستور رئیس‌جمهور محقق شده‌است. احسان صالحی، دبیر شورای‌اطلاع‌رسانی دولت، «تکمیل بیمارستان ۳۰۰تختخوابی شهریار»، «لایروبی و جریان آب در خلیج‌گرگان» و «تکمیل متروی پرند» را 3دستور و وعده رئیس‌جمهور دانست که طی روزهای اخیر محقق شده‌اند.
X
رئیس جمهور ایران به دلیل دعوت از مقامات رژیم صهیونیستی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در امارات شرکت نکرد.