23
شنبه 11 آذر 1402
شماره 8959
تندرستی3
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آزیتا نبی‌زاده، سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو، مهم‌ترین عوارض جانبی مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها را از بین‌رفتن میکروب‌های مفید و نرمال دانست و گفت: از بین رفتن میکروب‌های مفید موجب می‌شود بدن نتواند برخی ویتامین‌ها را جذب کند و کمبود آنها ایجاد می‌شود و از سوی دیگر بدن را مستعد عفونت‌های قارچی می‌کند.
روایت
فاطمه، بانوی ۵۵ساله‌ای از غرب کشور است که چندی پیش با مراجعه به یکی از کلینیک‌های شهر خود اقدام به برداشتن چربی‌های شکم با استفاده از لیزر کرده اما برای او جراحی زیبایی مساوی بوده با سوختگی و عفونت داخل شکم.

بُکش و خوش‌هیکلم کن!

حوادث مرگبار برای ایرانی‌ها زیر تیغ جراحی لاغری
تب جراحی لاغری در ایران طوری بالا گرفته که شبکه‌های اجتماعی پر از تبلیغات گسترده آن است. این تبلیغات تا حدی فریبنده و پر زرق و برق است که افراد دچار چاقی مفرط یا اضافه ‌وزن یا کسانی که مشکل پرخوری دارند، خیلی راحت وسوسه و به انجام این کار ترغیب می‌شوند.
PDF تندرستی3
کوتاه تندرستی3
محسن بارونی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ‌ومیر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ‌ومیر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، غربالگری این دو بیماری را آغاز کرده است.