• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 38985
+
-

خطا ی پیمانکار؛ عذرخواهی شهردار

همشهری درباره استفاده از آسفالت نامرغوب برای ترمیم و بهسازی خیابان‌های آستانه اشرفیه و تخریب گسترده آنها گزارش می‌دهد

عمران
خطا ی پیمانکار؛ عذرخواهی شهردار

 مهسا طالبی|   آستانه اشرفیه -خبرنگار:

 وضعیت آسفالت‌ خیابان‌های شهری و روستایی گیلان بسیار نامناسب است. بعد از هر بارندگی می‌توان اسفناک بودن این وضعیت را در اکثر نقاط استان مشاهده کرد. 

در گذشته چاله‌های موجود در خیابان‌ها را مربوط به اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند آب‌رسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، اجرای فاضلاب و عملیات مخابراتی اعلام می‌کردند. اما مدت‌هاست که بدون اجرای چنین پروژه‌هایی باز هم این چاله‌ها در خیابان‌ها ایجاد می‌شوند که دلیل آن استفاده از آسفالت بی‌کیفیت است. 

 نمونه بارز این مساله اتفاقی است که در ماه‌های اخیر در آستانه‌اشرفیه رخ داد. اغلب روکش‌ها و ترمیم‌هایی که در خیابان‌های این شهرستان انجام شده بود به دلیل بی‌کیفیت بودن مصالح تخریب شده اند. موضوعی که موجب اعتراض ساکنان شده است. 


شورا و شهرداری باید پاسخگو باشند 

یکی از شهروندان ساکن خیابان استقلال آستانه‌اشرفیه در این زمینه به همشهری گفت: بی کیفیتی آسفالت خیابان استقلال و چند خیابان دیگر شهر آستانه‌اشرفیه چیزی جز هدر دادن بیت‌المال نیست.اما این اولین بار و آخرین بار نیست که شاهد چنین حیف و میل سرمایه‌های مردم هستیم.

«رضا صادقپور» ادامه داد: یکی از دلایل وجود چنین معضل‌هایی ضعف بازرسی در عملکردهاست. در واقع باید بررسی شود مزایده پروژه‌ها بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟ چرا زمان و مکان و پروژه مورد مزایده به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟ چرا در همه دوران تعداد محدود و خاصی پیمانکار شهرداری می‌شوند؟ وی گفت: بنابراین هم شهردار و هم شورا مقصر اصلی حیف و میل سرمایه‌های مردم هستند.
شهروند دیگری هم گفت: جز خیابان استقلال آسفالت بلوار جدیدالاحداث شهید خوش‌سیرت و بخش فرعی خیابان ابوذر را هم به اینها اضافه کنید. آسفالت ادامه کمربندی جسیدان تا نرسیده به پل جدید شهید بهمنیار هم از این جمله است.
 
«سهراب علیپور» ادامه داد: علاوه بر این لکه‌گیری‌های گسترده‌ای که با حجم روکش کلی آسفالت فرقی نمی‌کرد، در خیابان‌های شهید انصاری، شهید منتظری و اشرفی اصفهانی و حلوایی انجام شده بود. به موازات این پروژه، اداره راه، مسیر‌های مختلفی از میدان آقا سید جلال‌الدین اشرف (میدان کیسم) به میدان جمهوری (میدان بندر کیاشهر) را آسفالت کرد که یکدست و باکیفیت‌تر از سایر نقاط آسفالت شده‌اند. امیدوارم شورا و شهرداری در این زمینه پاسخی به مردم بدهند. 


عذرخواهی بابت روکش آسفالت نامناسب 

 شهردار آستانه‌اشرفیه هم در این رابطه گفت: درباره آسفالت در این مدت حرف ‌و حدیث‌های بسیاری وجود داشت. به ‌نوبه خود از همه شهروندان بابت روکش نامرغوب آسفالت خیابان استقلال و دیگر مناطق عذرخواهی می‌کنم.

«محمد دانش شکیب» که به تازگی شهردار این شهر شده است، بیان کرد: هرچند انجام روکش آسفالت خیابان استقلال در زمان تصدی بنده نبود، اما این قول را به شهروندان می‌دهم که تا اصلاح آسفالت این خیابان، کار را پیگیری کنم.
شهردار گفت: پیمانکار این طرح را موظف کرده‌ایم تا هفته آینده با دستگاه آسفالت تراش، روکش آسفالت انجام‌شده را جمع‌آوری کند و مجدداً بر اساس اصول استاندارد روکش آسفالت خیابان استقلال را انجام دهد.

دانش شکیب اظهارکرد: تاکنون یک ریال هم به پیمانکار این طرح پرداخت ‌نشده است و پس از انجام روکش مناسب و تایید کارشناسان حوزه عمرانی، بررسی صورت‌وضعیت کار این پیمانکار در دستور شهرداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت لکه‌گیری آسفالت در خیابان فلسطین، خیابان ایثار، فاز دوم معین و کوچه شهید مرادی انجام شد که در برخی از این موارد لکه‌گیری‌های انجام‌شده مورد تایید من نیست. آنها را هم اصلاح می‌کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: باید کار اصولی باشد و نباید لکه‌گیری یا روکش آسفالت به نحوی انجام شود که بعد از یک بارندگی یا گذشت چند ماه، کار انجام‌شده بحران جدیدی ایجاد کند و مشکلی بر مشکلات قبلی اضافه شود.

وی با بیان این‌که شهروندان دغدغه‌های بحقی دارند و برای من پیگیری آنان بسیار جالب بود، گفت: هدف من اصلاح فرایندهایی است که چنین مشکلاتی ایجاد می‌کنند و حتماً پیگیر این مسائل هستم و اعضای شورا و مردم شریف آستانه‌اشرفیه را در جریان امور قرار می‌دهم.
شهردار آستانه‌اشرفیه افزود: در طرح تعریض جاده لشت نشا تا دانشگاه پیام نور هم اشتباهات و اشکالاتی در جدول‌گذاری وجود داشت که آنها هم اصلاح شد و جدول‌گذاری ادامه مسیر در حال انجام است. امیدواریم پس از انجام طرح تعریض، زیرسازی و آسفالت مسیر را هم در آینده نزدیک در دستور کار شهرداری قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که در طرح خیابان فردوسی تعدادی تیر برق در مسیر وجود دارد که اداره برق برآورد هزینه جابه‌جایی آن را انجام داده و پس از تصویب بودجه انجام کار در صحن شورا، وارد فاز اجرایی می‌شویم، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال طرح بهسازی خیابان فردوسی را به نحو مطلوبی به سرانجام برسانیم و امیدواریم با تأمین منابع مالی روکش آسفالت این خیابان هم انجام 
‌شود.


مکث

این روزها نامناسب بودن وضعیت آسفالت  فقط به خیابان های آستانه اشرفیه مربوط نمی شود. استفاده از مصالح نامرغوب از سوی برخی از پیمانکاران بخش عمرانی در گیلان یک امری عادی تبدیل شده است . برهمین اساس می توان این معضل را در دیگر شهرستان های استان نیز مشاهده کرد، موضوعی که جا دارد مقامات عالی در گیلان به این مساله ورود و از حقوق مردم استان دفاع کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید