• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167874
+
-

دوباره...زندگی!

حالا باید فوتبال تماشا کرد

جهان
دوباره...زندگی!

دوران دوری از فوتبال باشگاهی، سرانجام به پایان خواهد رسید. سپری کردن یک تابستان بدون رقابت‌های رسمی و تورنمنت‌های ملی، دشواری قابل توجهی داشته و حالا وقت وداع با این سنگینی تحمل‌ناپذیر است. چرا که نبض فوتبال باشگاهی در اروپا دوباره به حرکت درآمده است. هواداران فوتبال این اواخر خودشان را با اخبار نقل و انتقالات و تماشای نبردهای دوستانه در تورهای آسیایی یا آمریکایی سرگرم کرده‌اند. تابستان کم‌ماجرایی هم نداشته‌ایم. در همین تابستان، لواندوفسکی به بارسا رفت و کاتالان‌ها با چند خرید بزرگ و سرقت چند اسم از فهرست خرید چلسی، دوباره پرستاره شدند و عصر تازه‌ای را شروع کردند، در همین تابستان پوچتینو از پی اس جی اخراج شد تا انقلاب امباپه در این تیم رقم بخورد، در همین تابستان سادیو مانه تصمیم گرفت پیراهن بایرن مونیخ را بر تن کند و کریستیانو رونالدو با وجود تلاش بی‌وفقه برای ترک یونایتد، مشتری خاصی در اروپا نداشت. در همین تابستان، خرید تازه دورتموند به سرطان مبتلا شد و حتی روند شیمی درمانی را شروع کرد تا برای مدت‌ها دور از میادین بماند. حالا دیگر وقت پشت سر گذاشتن همه حرف و حدیث‌های نقل و انتقالاتی و همه جدال‌های دوستانه است. فوتبال دوباره از راه رسیده و با شروع دوباره لیگ برتر، لوشامپیونه و بوندس‌لیگا، 3 لیگ از 5 لیگ معتبر اروپایی کلید خورده‌اند. به‌نظر می‌رسد که فصل تازه، بی‌نهایت جذاب و تماشایی خواهد بود.
    مسابقه کامیونینی‌شیلد نشان داد که چرا نباید هیچ لحظه‌ای از رقابت‌های این فصل لیگ برتر را از دست بدهیم. نبردی بین 2 غول فوتبال اروپا که با برتری لیورپول تمام شد. در نخستین راند رسمی رونمایی از 2 خرید بزرگ در این دو باشگاه، داروین نونیز توانست ارلینگ هالند را شکست بدهد اما همه می‌دانند که تیم‌های پپ گواردیولا به مرور زمان اوج می‌گیرند. این رقابت بین سیتی و لیورپول احتمالا سال‌ها بعد در قامت یک نبرد کلاسیک جزو بهترین دوگانه‌های تاریخ فوتبال خواهد شد. 2 تیم پرستاره و 2 مربی بزرگ که آماده رقابت جذاب دیگری در این فصل می‌شوند. آرسنال و پالاس فردا شب رسما فصل جدید لیگ برتر را افتتاح می‌کنند اما عصر شنبه، لیورپول در زمین تیم تازه‌وارد فولام به میدان می‌رود و نخستین بازی‌اش در این فصل را سپری می‌کند. تاتنهام و ساوتهمپتون هم نخستین دربی لندن در این فصل را برگزار خواهند کرد. جذاب‌ترین بازی شنبه اما شاید تقابل فرانک لمپارد و چلسی باشد. سرمربی اورتون فصل گذشته در یک ماموریت دشوار این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد و اتفاقا شکست دادن چلسی، نقش مهمی در موفقیت این مربی داشت. اسطوره سابق آبی‌ها حالا باز هم به‌عنوان سرمربی روبه‌روی این تیم می‌ایستد. یکشنبه نیز 2 مسابقه بسیار مهم در لیگ برتر برگزار می‌شود. اریک تن هاخ در نبرد با تیم برایتون برای نخستین بار در یک دیدار رسمی روی نیمکت اورتون حاضر خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی یعنی سیتی نیز در زمین وستهم به میدان می‌رود. عصر یکشنبه برنتفورد نیز در زمین لستر مسابقه خواهد داد. تنها ستاره ایرانی این فصل لیگ برتر، در این مسابقه بخشی از فهرست برنتفورد خواهد بود. به‌نظر می‌رسد فصل جدید لیگ برتر، یک رقابت دیوانه‌وار و لحظه آخری دیگر را بین سیتی و لیورپول رقم بزند. بعید است هیچ تیمی در این فصل هم بتواند این کورس دو اسبه را خراب کند.
    فصل جدید بوندس‌لیگا نیز فردا شب با یک افتتاحیه جذاب بین بایرن و فرانکفورت آغاز می‌شود. نبردی بین قهرمان فصل گذشته یورولیگ و قهرمان بی‌رقیب این سال‌های بوندس‌لیگا که اتفاقات زیادی داشت. حساس‌ترین بازی این هفته بوندس‌لیگا در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارگ برگزار خواهد شد. جایی که شنبه شب سردار آزمون و تیمش باید به مهمانی زنبورها بروند. دورتموند بعد از بیماری سباستین هالر به لحاظ روحی تحت فشار است و نگرانی‌های زیادی دارد. لورکوزن نیز بعد از حذف باورنکردنی در نخستین مرحله جام حذفی، می‌خواهد به هر قیمتی یک شروع خوب را در بوندس‌لیگا سپری کند. میزبانی اشتوتگارت از لایپزیش و برخورد کلن و شالکه، دیگر نبردهای جذاب یکشنبه بوندس‌لیگا را رقم خواهد زد. لیگی که مثل همیشه، با استادیوم‌هایی کاملا پر و هیجان زیاد دنبال خواهد شد. شاید رفتن لوا می‌توانست بخشی از قدرت بایرن را تحت‌تأثیر قرار دهد اما ورود مانه و دلیخت، احتمالا باز هم ترازو را به سود بایرن سنگین خواهد کرد.
    شنبه‌شب در لیگ فرانسه هم، پی اس جی روبه‌روی کلرمان فوت قرار خواهد گرفت. پاریسی‌ها با هدایت گالتیه در دیدار سوپرجام عالی ظاهر شدند و در غیاب امباپه با درخشش خیره‌کننده مسی و نیمار، حریف را با 4گل شکست دادند. قهرمانی لیگ فرانسه دیگر این تیم را راضی نمی‌کند و آنها با یک مثلث رویایی، فقط به بردن لیگ قهرمانان فکر خواهند کرد. برخورد لیل و اوسر و دیدار رن و لوریان هم نبردهای جذاب این هفته فوتبال فرانسه به شمار می‌روند.
     رقابت‌های سری آ و لالیگا نیز به‌زودی آغاز می‌شوند تا هیجان در اروپا دوباره اوج بگیرد. این یک فصل جذاب و متفاوت است که جام جهانی هم در میانه‌اش برگزار می‌شود. به‌نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده، هواداران فوتبال به‌شدت از تماشای دیدارهای فوق‌العاده سیراب خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید