• چهار شنبه 18 مرداد 1402
  • الأرْبِعَاء 22 محرم 1445
  • 2023 Aug 09

دفاع تمام‌قد شورا از مبارزه با مافیای ساخت و ساز

اعضای شورا از تلاش شهرداری‌تهران برای مقابله با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز تقدیر کردند
یکشنبه، حوالی ظهر، خبر ریزش ساختمان‌های ناپایدار و نیمه‌کاره در منطقه 19، شوکی عجیب به پایتخت‌نشینان وارد کرد. ساخت‎‌وسازهای غیرمجاز که توسط گروهی مافیایی در منطقه 19 از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، داغی سنگین بر دل شهر گذاشت.

سفیر حقیر بریتانیا

اگر «ماهیگیری از آب گل‌آلود» تصویر بود، بی‌گمان تصویر سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در ایران بهترین تصویر این مثل معروف ایرانی می‌شد. در شرایطی که 17مرداد به مناسب شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرانی در افغانستان توسط عوامل وابسته به انگلیس در سال1377 به «روز خبرنگار» معروف است، سفیر انگلیس در ایران مدعی دفاع از خبرنگارانی شده که امنیت‌شان در ایران در خطر است.

صمیمانه راهبردی با همکاران خبرنگار

متن ذیل یادداشتی است که به همکارانم در مؤسسه همشهری و در روز خبرنگار تقدیم کردم، اما بهانه‌ای است برای یک دلنوشته راهبردی- صنفی در عصر پلتفرم که مخاطبش انسان‌رسانه‌هاست.

مواجهه قاطع با مداخله‌جویی‌های لندن

سفیر انگلیس در تهران در ادامه رفتارهای تحریک‌آمیز خود در ایران، با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود، به روز خبرنگار واکنش نشان داد و از مقام‌های جمهوری‌ اسلامی خواست نسبت به آزادکردن خبرنگاران که «خودسرانه» بازداشت شده‌اند، اقدام کند.

چرا گرما کشور را تعطیل کرد؟

سه‌شنبه هفته گذشته بود که خبر تعطیلی 2روز پایانی هفته 12و 13مرداد را سخنگوی دولت در توییتر خود منتشر کرد؛ تعطیلی‌ای که به‌دنبال درخواست وزارت بهداشت به‌دلیل مخاطره‌آمیز بودن وضعیت جوی و گرما و موافقت هیأت دولت برای تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور درنظر گرفته شده بود؛ گرمایی که تقریبا از اواسط تیرماه آغاز شد و تب بیماری و مراجعه به مراکز درمانی هم به‌تدریج در حال افزایش بود.

آتشی که با یاری مردم خاموش شد

6روز تلاش شبانه‌روزی در مریوان بالاخره به نتیجه رسید و ساعت 12نیمه‌شب گذشته بخش عمده ای از آتشی که بی‌وقفه بلوط‌ها و پوشش سطحی را می‌بلعید و جلو می‌رفت، خاموش شد.6 روز تمام از زمین و آسمان آتش می‌بارید.

رشد 37درصدی تولید گندم

وزیر جهادکشاورزی روز گذشته از افزایش تولید امسال گندم کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.

تخریب ناایمن‌ها ادامه دارد

نوبت پیوستن به «بریکس» است

3 رتبه برتر به همشهری رسید