20
چهار شنبه 18 مرداد 1402
شماره 8850
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دریاچه ارومیه و بحران خشکیدگی

اصل ماجرا
حوضه آبریز دریاچه ارومیه 5.1میلیون هکتار وسعت دارد؛ یعنی بیش از 5برابر کشور لبنان. توان آب قابل استحصال این حوضه حدود 7میلیارد مترمکعب در سال است.
ویژه
رئیس پیشین جامعه تورگردانان از تغییر وضعیت سفر گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: اگرچه در تابستان هیچ توری نداشتیم، اما برای پاییز تعداد درخواست‌ها برای سفر به ایران زیاد است.
با توجه به اینکه در این ۵سال هیچ‌کاری در زمین واگذارشده به سرمایه‌گذار انجام نشده و هیچ‌گونه مجوز محیط‌زیستی هم برای پتروشیمی میانکاله صادر نشده است، سازمان منابع طبیعی دولت قبل حتما باید زمین را از سرمایه‌گذار پس‌می‌گرفت.
گزارش
ادامه خشکسالی و کاهش بارش‌ها در کشور، مصرف آب‌های سطحی و سفره‌های آب زیرزمینی را به بالاترین حد خود رسانده است. این موضوع علاوه بر مشکلاتی که برای تامین آب آشامیدنی ایجاد می‌کند، تقریبا همه دشت‌های کشور را درگیر فرونشست کرده‌ و بیش از 9500شهر و روستا را در معرض خطر قرار داده است.

آتشی که با یاری مردم خاموش شد

آتش‌سوزی در 450هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی کردستان با کمک‌های مردمی خاموش شد
گزارش
6روز تلاش شبانه‌روزی در مریوان بالاخره به نتیجه رسید و ساعت 12نیمه‌شب گذشته بخش عمده ای از آتشی که بی‌وقفه بلوط‌ها و پوشش سطحی را می‌بلعید و جلو می‌رفت، خاموش شد.6 روز تمام از زمین و آسمان آتش می‌بارید.
PDF سرزمین من
کوتاه سرزمین من
رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: متأسفانه شرایط گردشگری و هتلداری اصلا خوب نیست .