• چهار شنبه 14 تیر 1402
  • الأرْبِعَاء 16 ذی الحجه 1444
  • 2023 Jul 05

تهران به شانگهای رسید

در روزی که رئیس‌جمهور ایران به‌عنوان نهمین عضو «شانگهای» سخنرانی کرد، پرچم ایران در پکن به اهتزاز درآمد
رئیس‌جمهور ایران به‌عنوان یکی از «اعضای اصلی» سازمان همکاری شانگهای در بیست‌وسومین نشست سران کشورهای عضو این سازمان‌که دیروز سه‌شنبه به‌صورت مجازی و به‌ریاست هند برگزار شد، سخنرانی کرد.

هواداری سرکاری

یکی از اصطلاحاتی که در سال‌های اخیر بسیار به گوش رسیده، دوقطبی‌شدن جامعه‌ است؛ اتفاقی که البته نه در ایران که در بسیاری از جوامع خارجی هم دیده می‌شود و گاهی شکاف‌های عمیقی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و البته ورزشی را رقم می‌زند.

یاغی‌ها و سواد هواداری

یک بازیکن به‌خاطر پول بیشتر می‌خواهد از پرسپولیس به استقلال منتقل شود و همین موضوع، موجی سهمگین از مخالفت‌های خشن و متعصبانه را به‌راه انداخته است که چه نشسته‌اید؛ آنکه پرسپولیسی بود امروز یاغی شده و استقلالی.

مزایای عضویت در شانگهای و گام‌های پیش رو

دیروز خبر عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای بازتاب‌های بسیاری داشت. شانگهای را مجموعه‌ای از کشورهای آسیای مرکزی مانند روسیه، چین و دیگر کشورها مثل هند و پاکستان تشکیل می‌دهند و از دیروز ایران نیز به شکل رسمی به عضویت این سازمان درآمد.

رژیم صهیونیستی در یک قدمی فروپاشی

حملات هوایی و زمینی ارتش متجاوز رژیم ‌صهیونیستی سه‌شنبه برای دومین روز متوالی ادامه پیدا کرده که تا زمان تهیه این گزارش به شهادت دست‌کم 11فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن منجر شده که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

نشانه‌های بهبود وضع اقتصاد ایران

آمارهای رسمی به روایت وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی نشان از بهبود وضع اقتصادی ایران دارد و ‌ به کنترل و نزولی شدن نرخ تورم در خردادماه و همچنین ثبات نسبی در بازار ارز اشاره می‌کند.

بازکردن خیابان‌های قفل شده

سیاست‌های ترافیکی شهرداری‌ها مجموعه بزرگی از برنامه‌ها هستند که در بلندمدت اجرا می‌شوند و رفع گره‌ ترافیکی، تنها بخش کوچکی از آن است که البته معمولا باید در زمان کمتری به نتیجه برسد.

سقوط اعتماد به دولت در آمریکا طی 60 سال

دانش‌آموز فلاورجانی دوباره آزمون می‌دهد