• دو شنبه 12 تیر 1402
  • الإثْنَيْن 14 ذی الحجه 1444
  • 2023 Jul 03

فرش قرمز بازار‌خودرو برای‌کارکرده‌ها

کارشناسان بازار معتقدند که عملی شدن واردات خودروهای کارکرده، قیمت خارجی‌های بازار را به یک‌‌سوم کاهش می‌دهد
با تأیید مصوبه‌ خودروهای کارکرده در مجمع تشخیص مصلحت، نظام‌خودروهای خارجی دست‌دوم و کارکرده یک گام به بازار ایران نزدیک‌تر شدند.

روتوش پاریس

با توجه به شباهت زیاد حوادث اخیر فرانسه با اتفاقات پاییز سال گذشته در کشورمان انتظار می‌رود که به همان اندازه در نحوه و میزان پوشش اخبار این حوادث شاهد شباهت‌هایی باشیم اما در مواضع برخی افراد و رسانه‌های فارسی‌زبان، تناقض‌های آشکاری در مواجهه با این دو پدیده نسبتاً مشابه به چشم می‌خورد.

شورش فرانسوی و تعارض حاکمیت

از روز ۲۷ ژوئن۲۰۲۳، پس از قتل یک مهاجر الجزایری 17ساله به نام «نایل المرزوق» در حومه پاریس، دور جدیدی از شورش در پایتخت فرانسه آغاز شد و درگیری‌ها به سراسر فرانسه سرایت کرد.

مدارس غیرانتفاعی؛ خوب یا بد؟

اگر بگویند برای صفحه جلد روزنامه در تابستان یک سوژه همه‌پسند پیشنهاد کنید قطعا یکی از چند سوژه اصلی، «ثبت‌نام بچه‌ها در مدرسه» خواهد بود.

مرگ‌های الکلی به روایت آمار

این روزها خبرهای زیادی درباره مسمومیت و فوت بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم منتشر می‌شود.

نمره مردودی برای مدارس‌غیر انتفاعی

عموما یکی از دغدغه‌های مهم والدین این است که در فصل ثبت‌نام مدارس، فرزند خود را کجا ثبت‌نام کنند. یکی از دوراهی‌های جدی در مسیر این تصمیم‌گیری انتخاب بین مدرسه دولتی و غیرانتفاعی است که همواره دیدگاه‌های مختلف و حتی متناقضی درباره آن وجود داشته است.

یک بام و دو هوا علیه ایران و برای فرانسه!

دولت فرانسه در حالی این روزها با شدیدترین اعتراضات طی حدود 2دهه اخیر مواجه است که در اغتشاشات سال گذشته کشورمان، یکی از آتش‌بیاران معرکه بود و از صدر تا ذیل کابینه مکرون با صدور بیانیه‌های اختصاصی و مشترک با دیگر مقامات اروپایی، از برخورد با آشوبگران ایرانی ابراز نگرانی و سرخوردگی می‌کردند.

مقابله با مافیای دستفروشی

دستفروشی، پدیده‌ای است که این روزها به معضل پایتخت تبدیل شده و هر روز هم دامنه آن گسترده‌تر می‌شود؛ به‌طوری‌که معابر و شریان‌های اصلی تهران در قرق بساط‌گستران است و عبور و مرور عابران از پیاده‌روها به‌سختی و دشواری انجام می‌شود.

مردی که شهدا را از گمنامی در می‌آورد