• یکشنبه 11 تیر 1402
  • الأحَد 13 ذی الحجه 1444
  • 2023 Jul 02

مدعی‌العموم کجاست؟

حفاظت مؤثرتر از حقوق عامه و امنیت روانی جامعه نیازمند نقش‌آفرینی مؤثرتر مدعی‌العموم در مقابله با دروغ‌پردازان است
دیروز «اوقاف»، امروز «مجلس» و فردا...؛ روزی نیست که تیر تهمت و شایعه، نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مختلف کشور را درگیر حاشیه‌هایی نکند که ازسوی برخی افراد درسطح رسانه‌ها و فضای‌مجازی ایجاد می‌شود؛ رویکردی که اهداف مختلفی را پیگیری می‌کند و می‌طلبد مدعی‌العموم، به‌عنوان حافظ حقوق عامه، نقش‌آفرینی مؤثرتری در این زمینه داشته ‌باشد.

پرسه اوباش در فوتبال

اتفاقات رخ‌داده در نخستین جلسه تمرینی استقلال در فصل جدید، بازتاب‌های منفی و بسیار وسیعی در رسانه‌های کشور و نیز شبکه‌های اجتماعی داشت. حتما در جریان هستید که بعد از شعارهای اعتراضی برخی هواداران علیه حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه، برخی اراذل و اوباش که اطراف او حضور داشتند، روی سکوها رفتند و با معترضان برخورد فیزیکی کردند.

راه را اشتباه رفتیم

اینکه پدیده لمپنیسم خیلی راحت وارد فوتبال می‌شود، نشان می‌دهد که خیلی از افراد به‌‌راحتی و بدون شناخت از ورزش وارد این رشته شده‌اند.

راهکاری برای ارتقای‌ کارآمدی دستگاه‌های اجرایی

مقام‌معظم رهبری در دیدار اخیرشان با رئیس و جمعی از مسئولان قوه قضاییه به نکته‌ای راهبردی اشاره کردند که با اجرایی‌سازی آن در ساختارهای مختلف کشور، می‌توان شاهد تحول بزرگی در ارتقای میزان اعتماد جامعه به دست‌اندرکاران امور اجرایی کشور بود.

انتقال تولیدکنندگان کفش دست‌دوز به شهرک‌های صنعتی

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور صبح روز گذشته‌ با حضور دو ساعته در بازار کفش بازار بزرگ تهران وگفت‌وگو با کسبه و تولیدکنندگان و با توضیحات مسئولان مربوطه و بازاریان از مشکلات و خواسته‌های آنها مطلع شد.

شهرداری و کارهایی بیشتر از وظیفه

شهرداری تهران به‌جز اموری که در چارچوب وظایف رسمی خود انجام می‌دهد، در حال ارائه خدماتی به شهر است که در حوزه مسئولیت‌های قانونی‌اش قرار ندارد.

تهران دیگر نگران آسفالت نیست

آخرین کارخانه آسفالت که در شهر تهران توسط شهرداری احداث شده بود، به سال1387 یعنی حدود 15سال قبل برمی‌گشت.

تیک‌تاک قرار است به ایران بیاید ؟

6 کارخانه آسفالت مدرن برای شهرداری تهران

وظایفی فراتر از قانون

کارکرد اجتماعی - محلی شهرداری‌ها