• چهار شنبه 11 آبان 1401
  • الأرْبِعَاء 7 ربیع الثانی 1444
  • 2022 Nov 02

چرا شعارهای دانشجویی رنگ عوض کرد؟

بررسی دلایل فحاشی و شعارهای جنسی از سوی دانشجویان در اعتراضات اخیر
امسال سال تحصیلی دانشگاهی ملتهب و ناآرام آغاز شد. برخی دانشگاه‌ها همسو با اعتراضاتی که پس از فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، فضای ناآرام و متشنجی را تجربه کردند.
درباره یک دروغ بزرگ که در هفته‌های گذشته هر روز تکرار شد

پروازهای‌خیالی برای فرار مسئولان

در طول هفته‌های اخیر و همزمان با بروز ناآرامی‌های پراکنده در کشور، گزارش‌های مختلفی در رسانه‌های خارجی مبنی بر تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای دریافت گذرنامه کشورهای غربی و اختصاص بخشی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران برای خروج مقامات و بستگانشان منتشر شده که براساس گفته‌ها و مستندات مسئولان صنعت هوایی و فرودگاه امام، همه آنها کذب محض است.

چرا دروغ‌ها را باور می‌کنند؟

حتما شما هم تعجب کرده‌اید؛ اینکه چطور برخی هر دروغ شاخداری را باور می‌کنند. داعش برای اثبات کشتار شاهچراغ هرچه در توان داشت به‌کار بست، اما باز هم گفتند: «کار خودشونه.»

دیپلماسی آمریکایی بدون روتوش!

زمانی که رابرت مالی به‌عنوان مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا برگزیده شد، برخی تحلیلگران حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل که دید خوشبینانه‌ای نسبت به دمکرات‌های کاخ سفید داشتند، حضور وی در این مسند را مترادف با لبخند بایدن به دیپلماسی و گریز وی از تله استراتژیک دولت ترامپ در تقابل مطلق با تهران تفسیر کردند.
در سفر نخست‌وزیر ارمنستان به تهران مورد تأکید قرار گرفت

دخالت بیگانگان مخل امنیت قفقاز

افزایش روابط ایران با کشورهای همسایه حوزه قفقاز با سفر روز گذشته نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به تهران بار دیگر در دولت سیزدهم پیگیری عملی شد. رفت‌وبرگشت‌های سیاست خارجی 2کشور در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت کریدورهای ارتباطی پررنگ‌تر از سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

رونمایی از طرح حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین

سرانجام «طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب شد. این طرح که پیش از این، با عنوان بسته حمایتی دولت از کسب‌وکارهای مجازی از آن نام برده می‌شد، قرار بود هفته گذشته نهایی شود.. با این حال، آنطور که مسئولان وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با همشهری اعلام کردند بعضی ملاحظات برای جذاب‌سازی‌ بیشتر این بسته باعث شد که روز گذشته‌در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال رونمایی شود.

اهل سرنگونی جمهوری اسلامی در اقلیت هستند!

مناظره «اعتراض دارم!» با حضور احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و دبیر کل ادوار تحکیم وحدت و عبدالله گنجی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول روزنامه همشهری در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار شد.

تخفیف ویژه در عوارض ساخت و ساز پایتخت

بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود. اعضای پارلمان شهری در صدمین جلسه یک فوریت این لایحه را تصویب کرده بودند و دیروز مطرح شد تا کلیات و جزئیات آن بررسی و تعیین تکلیف شود. شهرداری قصد دارد به‌واسطه این لایحه با اعمال سیاست‌های حمایتی - تشویقی، فرایند ساخت‌وساز را تسهیل و از طریق تخفیف‌های پیش‌بینی‌شده مطالبات حوزه شهرسازی را وصول کند.

آلودگی صوتی در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

چمدان‌های قیمتی مسافران فراری

خیابانی به نام شهید آرمان علی‌وردی

فاطمی‌امین ابقا شد