• چهار شنبه 10 شهریور 1400
  • الأرْبِعَاء 23 محرم 1443
  • 2021 Sep 01

عبور 22 استان از پیک پنجم

4 استان در نقطه ثبات ابتلا و بستری و 5 استان همچنان در روند صعودی بیماری کرونا قرار دارند، البته شرایط در تمامی استان‌ها شکننده است و نگرانی از شروع موج ششم کرونا وجود دارد
نیمه اول تیر امسال بود که با شیوع سویه دلتای ویروس کرونا، موج پنجم این بیماری در کشور آغاز شد.

روز طلاهای زنانه

هشتمین روز پارالمپیک توکیو با طلاهایی که 2 ورزشکار زن گرفتند، برای ورزش ایران طلایی شروع شد؛ ابتدا هاشمیه متقیان‌معاوی در پرتاب نیزه طلا گرفت و چند دقیقه بعد ساره جوانمردی در تپانچه. متقیان سومین زنی است که برای ایران در پارالمپیک مدال طلا می‌گیرد.

پایان جنگ افغانستان؛ جراحی دردناک اما ضروری

آخرین نیروهای آمریکایی پیش از سالگرد حملات 11سپتامبر، افغانستان را ترک کردند تا به جنگ 20ساله آمریکا در این کشور پایان دهند.

روند نزولی پیک‌پنجم کرونا شکننده است

جدیدترین نمودارها و نقشه ابتلا به کرونا در ایران حاکی از توقف نسبی روند صعودی بیماری در برخی ‌استان‌هاست. واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل‌ها از دلایل کاهش بیماران بستری و بدحال کرونایی در تعدادی از استان‌ها برشمرده شده است.

آغاز عملیات تهاجمی علیه تورم

سیاستگذار پولی از یک عملیات تهاجمی برای کنترل رشد پایه پولی خبر داده و ابراز امیدواری کرده که اوراق ودیعه با نرخی حداکثر معادل نرخ تورم سالانه جایگزین اوراق مشارکت شود.

ونیز؛ قلب سینمای جهان

جشنواره فیلم ونیز از قدیمی‌ترین جشنواره‌های تاریخ سینماست که 78 دوره از برگزاری نخستین سری آن می‌گذرد. جشنواره سینمایی ونیز در کنار جشنواره‌های فیلم کن و برلین، در زمره 3‌جشنواره برتر سال محسوب می‌شود.

شکست؛ 20سال پس از اعلام پیروزی

آمریکا 20سال پیش، فاتحانه وارد خاک افغانستان شد و طالبان را سرنگون کرد اما در نخستین ساعت بامداد سه‌شنبه، به‌صورت تحقیرآمیزی آخرین سربازانش را هم از خاک این کشور بیرون کشید تا افغانستان را تمام و کمال به همان نیروهایی تحویل بدهد که 2 دهه پیش سرنگون کرده بود.