• شنبه 11 اردیبهشت 1400
  • السَّبْت 19 رمضان 1442
  • 2021 May 01

ابهامات جدید در واردات واکسن

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو به همشهری می‌‌گوید؛ روسیه به تعهداتش برای تامین واکسن عمل نکرده و مرزهای هند هم بسته بوده و سرنوشت تحویل 60میلیون دوز واکسن روسی هم تا پاییز مبهم است
در شرایطی که مدتی است شرکت‌های خصوصی به درخواست سازمان غذا و دارو و مجموعه‌ای بزرگ‌تر یعنی دولت، تلاش‌هایشان را برای واردات واکسن کرونا شروع کرده‌اند، از سازمان غذا و دارو خبر می‌رسد که واردات 2واکسن اسپوتنیک‌وی روسی و بهارات هند ممنوع شد.

محرمانه از میان قفسه‌ها

زیاد می‌بینیمشان؛ لابه‌لای قفسه‌ها، پشت صندوق‌های شلوغ، در راهروهای عریض و طولانی، مشغول جابه‌جایی جعبه‌های سنگین و دست و پاگیر، حین چیدن جنس‌های جورواجور در طبقات و مواد غذایی در یخچال‌های سرد و یخ‌زده و بعضی‌هایشان که تازه‌واردند را پشت کانترهای تبلیغاتی برای فروختن 2قلم جنس بیشتر و گرفتن چند هزار تومان پورسانت؛ در فروشگاه‌هایی که هر روز خبر افتتاح شعبه جدیدشان، تخفیف‌های عجیب و ویژه‌شان یا قرعه‌کشی‌های رنگارنگ‌شان در رادیو و تلویزیون پخش می‌شود. زنان کارگر، نیروی انسانی ارزان‌قیمت در زنجیره‌های نوظهور خوش آب و رنگ هستند؛ کارگرانی که بسیاری از مردم، آنها را به چشم کارمندان بی‌دغدغه هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌بینند و نمی‌دانند زیر پوست خوش آب و رنگ این فروشگاه‌ها، چه حقوقی از آنها پایمال می‌شود.

اسامی دریافت‌کنندگان واکسن در سامانه شفافیت شهرداری

به دنبال انتشار اخباری درباره تخلف در واکسیناسیون پاکبانان در شهرداری تهران، به دستور شهردار، رسیدگی به این موضوع آغاز  و افراد خاطی برکنار شدند.

اقتصاد سیاسی شهر؛ مقابله با شهرفروشی

منطق اقتصاد سیاسی همواره به‌مثابه امری گریزناپذیر برای تبارشناسی هر نوع سوگیری پیرامون آینده شهری تهران مورد تأکید بوده است؛ آینده‌ای که بر بستری متاثر از دگرگونی فضای شهری، پیدایش فساد، گسترش نابرابری، تشدید تبعیض، بازتولید اقتدارگرایی، عدم‌پاسخگویی و کاهش مشارکت در فرایندهای اداره شهر شکل گرفته است.

برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها