• پنج شنبه 6 شهریور 1399
  • الْخَمِيس 8 محرم 1442
  • 2020 Aug 27

شهر و شهروندان؛ سیاهپوش‌‌حسین ع

امسال در غیبت ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذری و حرکت دسته‌های عزادار، شهرداری جای همه آنها را پر کرده و شهر مانند محرم هرسال سیاهپوش شده است.

عاشورا یک مصاف نرم است

وقتی از فرهنگ عاشورا سخن به‌میان می‌آید، از یک‌سو باید بحث چیستی فرهنگ و از سوی دیگر بحث خود عاشورا را مورد توجه قرار داد؛ فی‌الواقع باید در گام اول فهم صحیحی از عاشورا و حادثه کربلا داشته باشیم.

میراث بزرگ محمدمهدی کرباسچی

محمدمهدی کرباسچی درحوزه مطبوعات بهترین بود. نمونه عالی یک مدیر فرهنگی که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر مدیران حوزه رسانه در کشور باشد.

توافق با آژانس در تهران

بعد از 2روز مذاکره فشرده رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، روز گذشته بیانیه توافق ایران و آژانس منتشر شد، براساس این بیانیه ایران موافقت کرده است؛ دسترسی آژانس به 2 مکان ادعایی و مشخص شده توسط آژانس را تسهیل کند، در مقابل آژانس از این پس هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه توسط ایران تحت موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، نداشته باشد.

رشد دوباره بورس

دیروز همزمان با آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی که به‌نام دارا دوم مشهور شده و با نماد پالایش در بورس ثبت شده است، شاخص کل بورس تهران هم برای دومین روز متوالی با یک رشد پرقدرت به‌کار خود پایان داد.

مردی به نام «همشهری»

ویژه‌نامه ای به احترام شادروان حاج محمد مهدی‌کرباسچی