• دو شنبه 12 خرداد 1399
  • الإثْنَيْن 9 شوال 1441
  • 2020 Jun 01

نگاه سیاسی، اقتصاد را تعطیل می‌کند

مرکز پژوهش‌های مجلس خطر کوتاه‌نگری و غلبه سیاست بر اقتصاد را به نمایندگان جدید گوشزد کرد
«با سخنرانی مشکلی حل نمی‌شود!» این نخستین هشدار پژوهشگران بازوی تحقیقاتی مجلس خطاب به نمایندگان دوره جدید قانونگذاری کشور بود که نشان می‌دهد حل مشکلات و ابرچالش‌های اقتصادی به‌قدری پیچیده و سخت شده که حاکم‌شدن نگاه مقطعی، منطقه‌ای، بخشی‌نگری و برخاسته از انگیزه‌های سیاسی نه‌تنها به حل مشکلات منجر نخواهد شد که می‌تواند فصل تازه‌ای از پیچیده‌تر‌شدن ساختار اقتصاد سیاسی ایران در عبور از بحران‌ها را رقم بزند.

روزگار‌سیاه طلای سفید

کشت پنبه در گلستان و مازندران طی دو دهه اخیر روند نزولی چشمگیری داشت؛ به طوری که مجموع سطح زیر کشت این محصول استراتژیک و سودآور در استان گلستان و شرق مازندران از حدود 230 هزار هکتار در دو دهه پیش به کمتر از 25 هزار هکتار رسیده است.

5 اولویت مجلس یازدهم

برای پیش‌بینی اینکه مجلس یازدهم چه مسیری را طی خواهد کرد، لازم است به شرایطی که بستر شکل‌گیری این مجلس و انتخاب نمایندگان آن از سوی مردم شد، توجه کنیم.
ترکش تصمیم ستاد مقابله با کرونا به اقشار ضعیف جامعه خورد

موج اخراج آشپزها و‌آبدارچی‌ها

3 روز پیش کارفرما آب پاکی را ریخت روی دستش. بعد از 3ماه بلاتکلیفی، با او و یکی دیگر از همکارانش در آبدارخانه تسویه حساب کرد.

اژدها در ایستگاه فضایی

عصر روز گذشته و پس از پشت سر گذاشتن مسیری ۱۹ساعته 2فضانورد ناسا برای نخستین‌بار در تاریخ، با فضاپیمایی ساخت شرکتی خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

یادآوری توییتری ظریف برای پمپئو

با بالا‌گرفتن اعتراضات سراسری در آمریکا، مقامات دیپلماتیک کشورمان در عوض موضع‌گیری‌های آمریکا در زمان ناآرامی‌های ایران همان روش آمریکایی‌ها را در پیش گرفتند.
رئیس شورای شهر تهران دیروز از احضار محمدجواد حق‌شناس به دادسرا گلایه کرد

عضو شورا احضار شد؛ تذکرها بالا گرفت

در روزی که یک عضو شورای شهر به‌خاطر پیگیری حقوق موکلانش به دادسرای رسانه احضار شده بود، شورای شهر تنها یک مصوبه داشت و بازار تذکرات بیش از دیگر روزها داغ بود.