• شنبه 28 دی 1398
  • السَّبْت 22 جمادی الاول 1441
  • 2020 Jan 18
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه به‌یادماندنی تهران مطرح کردند:

قوی‌تر می‌شویم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمازجمعه پرشکوه و به‌یادماندنی روز گذشته تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج‌قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین‌کننده خواندند و افزودند: ملت باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه این مسیر عزت‌آفرین، قوی‌تر‌شدن ایران در همه زمینه‌هاست.

رویکردی تازه به هاشمی رفسنجانی

درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سخنان زیادی گفته شده است، اما شاید بیش از سخنان گفته شده، ناگفته‌هایی وجود دارد که طبیعتا در این فرصت محدود، نمی‌توان به آنان پرداخت.

فرصتی برای قوی‌ترشدن

روز گذشته، مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه تهران بر ضرورت قدرتمندترشدن و قوی‌تر شدن ایران تأکید کردند و گفتند که «تنها راه در پیش ‌‌ملت ایران عبارت است از قوی‌شدن؛ باید تلاش کنیم.»

مهاجرت نخبگان ایران و اثرات آن

به‌طور کلی تعامل عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، تاریخی، فرهنگی و آموزشی می‌تواند به‌عنوان نیروهای جاذبه و دافعه در مهاجرت نخبگان فرار مغزها نقش ایفا کند؛ حتی ممکن است ویژگی‌های فردی مهاجران و نظام بین‌المللی و رسانه‌ای نیز بر آن تأثیر بگذارد.

فاصله بین جنگ و صلح یک گلوله است

رئیس‌جمهور پنجشنبه 27دی‌ماه صراحتا از تأثیر بن‌بست روابط خارجی در مشکلات داخلی کشور سخن گفت و به حامیان افزایش تنش روابط خارجی ایران، شرایط تهدید نظامی قدرت‌های بزرگ در سال92 کشور را یادآور شد.

کارنامه 28‌ماه متروی تهران

روند ساخت خطوط متروی تهران پس از 20سال همچنان در مسیری سخت و طاقت‌فرسا پیش می‌رود. دوره اخیر مدیریت شهری برای سرعت دادن به توسعه این قطار 28‌ماه فرصت داشته و در این زمان محدود تلاش کرده چرخ مترو برای شهروندان باکیفیت‌تر از گذشته بچرخد.
گزارش همشهری، یک هفته بعد از سیل در سیستان و بلوچستان

ایستادگی با دست‌های خالی

دشت‌ها ، جاده‌ها و روستاهای بلوچستان در محاصره آبند اما آنچه بیش از آب به چشم می‌آید، کران تا کران محرومیت است. آنچه بی‌آبی و فقر و بی‌توجهی در سالیان دراز بر‌سرشان آورده، سهمگین‌تر از سیل است.

به اتحاد نیاز داریم