• پنج شنبه 14 آذر 1398
  • الْخَمِيس 7 ربیع الثانی 1441
  • 2019 Dec 05

فرمان رأفت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامیمد‌ظله‌العالی در پاسخ به گزارش ارائه‌شده از سوی دریابان علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که چندی قبل پیرامون نحوه مدیریت وضعیت جانباختگان و مصدومان حوادث اخیر خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح‌شده، مقرر فرمودند: «... هرچه سریع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هرگروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است، عمل شود.»
احوالپرسی از محمدعلی کشاورز، پدر سالار سینمای ایران که این روزها شرایط جسمی بهتری دارد

نقش خوب باشد حتما بازی می‌کنم

​​​​​​​نوشتن از پدرسالار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران گرچه کار ساده‌ای نیست اما یک افتخار است؛ هنرمند نام آشنایی که هنرنمایی‌اش در فیلم ماندگار «مادر» و سریال «هزار دستان» و «کهنه‌سوار» را نمی‌شود فراموش کرد.

چرا مجلس در رأس امور نیست؟

​​​​​​​طی سال‌های اخیر این شبهه مطرح شده ‌که آیا مجلس واقعا در رأس امور است یا خیر؟

نرخ‌ها و مقابله با تحریم‌ها

از وقتی جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین شدت گرفته، بسیاری از اقتصاددانان آمریکایی چین را متهم کرده‌اند که به‌دنبال کاهش ارزش یوان به‌صورت عمدی و تصنعی است، ‌طوری‌که ارزش یوان به پایین‌ترین مقدار خود در 11سال گذشته یعنی 7یوان به ازای هر دلار رسیده‌است.

صدای مردم را بشنویم

​​​​​​​در دی‌ماه 96 در شهر‌های مختلف کشور و در اعتراض به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مانند بیکاری، گرانی، فقر و تبعیض شاهد ناآرامی‌هایی بودیم که طبقات پایین جامعه و اقشار کمتر برخوردار به لحاظ اقتصادی را درگیر خود کرد.

عزم ایران و آذربایجان برای ساخت ماهواره مشترک

در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو مشهور به «باکوتل» که با حضور ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و استارتاپ‌های ایرانی در حال برگزاری است، رئیس‌جمهوری آذربایجان به همراه همسرش به‌صورت ویژه از بخش ایران در این نمایشگاه بازدید کرد.

ترک تحصیل بی‌صدای کودکان روستایی

فردای افزایش قیمت بنزین که سر و صدای زیادی در فضای مجازی راه افتاد و بعد هم کار به اعتراضات خیابانی کشیده شد، کمتر کسی وسط آن همه هیاهو، توییت مظلومانه و پر از استیصال معلم خرید خدماتی بلوچستانی را خواند که نوشته بود: «روزانه 212کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشتم به مدرسه است، آن هم در استان سیستان و بلوچستان که زیرساخت مناسبی ندارد، با توجه به اینکه با همکارانم سرویس‌بندی کرده بودیم ماهانه 120لیتر مصرف بنزین داشتم؛ یعنی 120هزار تومان اما از الآن باید ماهانه 270هزار تومان برای بنزین پرداخت کنم و هزینه‌ام دو برابر شده است، از طرفی هزینه رفت‌وآمد معلمان عشایری را هم سال‌هاست حذف کرده‌اند.

روز چهارم؛ رقابت 16 نفر برای هر کرسی مجلس