• یکشنبه 21 مهر 1398
  • الأحَد 13 صفر 1441
  • 2019 Oct 13

بوی بهبود از وضع اقتصاد

چند روز پس از اظهارنظر مقامات ارشد اقتصادی مبنی بر بهبود نسبی شاخص‌های کلان اقتصادی ازجمله روند کاهنده نرخ تورم، رشد مثبت اما اندک اقتصاد و همچنین کاهش نرخ بیکاری، اتاق ایران، به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، از بهبود مولفه‌های کسب و کار در کل کشور و اغلب استان‌ها برای سومین فصل متوالی خبر داد.

احیای تعزیه‌خوانی تکیه دولت در عباس‌آباد

مجموعه فرهنگی عباس‌آباد  به مناسبت اربعین حسینی، میزبان تعزیه«روایت آزادگی» است. این تعزیه یادآور سنت تعزیه‌خوانی «تکیه دولت» تهران است که با استقبال گسترده شهروندان تهرانی همراه بوده است.

از ستاد پرداخت تا ستاد حذف

10سال پیش اقتصاد ایران با جریان‌سازی‌ و تبلیغات گسترده دولتمردان آن زمان، پدیده جدیدی را تجربه کرد؛ پدیده‌ای که قرار بود یکی از معضلات مزمن و دیرینه اقتصاد ایران یعنی یارانه‌های کلان و پنهان را هدفمند ساخته و از این طریق به رونق تولید کمک کند، شفافیت اقتصادی کشور را ارتقا دهد، قدرت اقتصادی خانوارها را بالا ببرد، بسترهای ثروت‌زایی در اقتصاد کشور را فراهم کند، راه توسعه اقتصادی را باز کند و به عدالت اجتماعی در کشور کمک کند.

خدمات روانشناسی گران و دور از دسترس

آمارهای رسمی نشان می‌دهند 24درصد مردم کشور با بیماری‌های روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آمریکا و تصمیم‌های بزرگ ایران

با همه فشارهایی که بر مردم از ناحیه تحریم‌ها وارد شده، کماکان افکار عمومی و رفتار ایرانیان، از ابعاد پیچیده‌ای برخوردار است.

کاهش تاب‌آوری شهروندان کلانشهرها

حال روح و روان جامعه ایران خوب نیست؛ آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 23.4درصد جامعه حدود یک نفر از هر 4نفر از اختلالات روان رنج می‌برند و 12درصد مردان و 16درصد زنان کشور مبتلا به افسردگی هستند و این آمارها در شهری همچون تهران با بیش از 10میلیون نفر جمعیت جدی‌تر است آنچنان که پایتخت با بیشترین آمار نزاع و درگیری که منجر به ثبت پرونده شده در کشور روبه‌روست و طبق آمارهای رسمی پزشکی قانونی در 5ماهه ابتدایی امسال بیش از 46هزار مورد بوده است.

همه برنده هستند به‌جز کردها

تحولات پیچیده و پرسرعت خاورمیانه، بازار تحلیل‌های نادرست و گاه متناقض را داغ کرده است؛ تحلیل‌هایی که فهم تحولات منطقه‌ای را بیش از آنچه هست سخت می‌کند.

دفاع از نصب فیلترهای ضدسرطان در خودروهای دیزلی

هزینه‌های مربوط به تجهیز موتورهای دیزلی به فیلتر جاذب ذرات معلق ده‌ها برابر کمتر از هزینه‌های تحمیلی ناشی از دود دیزل برآورد می‌شود.