• یکشنبه 24 شهریور 1398
  • الأحَد 15 محرم 1441
  • 2019 Sep 15

بازی شفافیت

طراحان اولیه طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌گویند این طرح از طرف طیف و جناح رقیب مصادره سیاسی شده است
یک هفته‌ای می‌شود که جنجال شفافیت به راه افتاده است و مدعیان ورود به مجلس یازدهم با برداشتن علم شفافیت، از نخستین برنامه‌هایشان برای حضور در ماراتن دوم اسفندماه - زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی - پرده برداشته‌اند.

دمکراسی در قلب آشوب

دومین آزمون دمکراسی انقلاب تونس از صبح امروز با رقابت میان 24نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است؛ نامزدهایی که از میان 97گزینه داوطلب، موفق به تأیید صلاحیت و شرکت در انتخابات شده‌اند.

طالقانی و «شهر شورایی»

یکی از مشهورترین و مهم‌ترین نطق‌های مرحوم مدرس در مجلس آبان ۱۳۰۳، یعنی ۹۱ سال پیش، از آن جهت که منظومه فکری او و یقینا شماری از فقهای همزمان با او را نشان می‌دهد، شایسته دقت و تامل بیشتر است.

تخریب دولت با یک پیش‌بینی مخالفان

طرح مواضع مخرب صداوسیما، ائمه جمعه و مداحان علیه دولت، اصلاحات و مطالبات جامعه مدنی نتیجه‌اش دوقطبی شدن و شدت گرفتن منازعات اجتماعی در عرصه رسانه‌ای است.

تغییرات درکابینه آمریکا تا کجا؟

اخراج جان بولتون، چهره متنفذ سیاستگذاری در آمریکا از دایره مشاوران ترامپ حداقل در جناح جمهوری‌خواهان این پرسش را مطرح ساخته که یار نزدیک رئیس جمهور آمریکا کیست و اساسا ترامپ در کدام طیف شخصیت‌های سیاسی قرار دارد؟

طرح جامع حمل‌ونقل ریلی تهران مبتنی بر اصول علمی است

شهر تهران دارای 11 خط مترو خواهد شد. معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: «مطالعات خوبی در خصوص طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران صورت گرفته و با تصویب این طرح و با احتساب خط مترو تهران به کرج، تهران دارای ۱۱ خط خواهد بود.»

نام شهدا همچنان زینت خیابان‌های شهر

هر کوچه و گذر شهر تهران نام بسیاری از شهدای 8سال دفاع‌مقدس را دارد.

دختر ایرانی؛ نماد جوانمردی

دختر پرشر و شور خانواده ورزشکار «عرب» هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد فوتبال بازی کردن در کوچه، آن هم با پسران هم‌قد و قواره‌اش روزی او را چنان مجذوب فوتبال کند که مستطیل سبز و توپ چهل‌تیکه بشود همه زندگی‌اش.

ساماندهی زندانیان و نظارت بر زندان‌ها

یاد مهدی شادمانی در همشهری