• پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398
  • الْخَمِيس 26 شعبان 1440
  • 2019 May 02

ملت متحد باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز معلم، در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از معلمان، به بیان تذکرات و توصیه‌های مهمی درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش ازجمله تکریم و معیشت معلمان پرداختند و با تأکید بر لزوم اجرای سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

قناعت کردم و فقط نوشتم

اول از همه زیر کتری را روشن کرد.

شوک بنزین به پمپ بنزین‌ها

سهمیه‌بندی بنزین قطعی است؛ زمان آن مشخص نیست
یک روز سکوت مقامات دولتی در واکنش به خبر آغاز سهمیه‌بندی بنزین از ساعت 24امشب کافی بود تا پمپ‌بنزین‌ها به‌ویژه در کلانشهر‌ها با شوک ناشی از ازدحام برای پر کردن باک خودروها مواجه شود.

نبرد «لیر»

نقش آمریکا و متحدان عرب آن در سقوط پول ملی ترکیه تا چه‌اندازه بوده است؟
سقوط لیر، جنگ اقتصادی و البته توطئه؛ اینها عناوینی است که طی یک سال گذشته بخش مهمی از محتوای رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب ترکیه را به‌خود اختصاص داده است.

امید جامعه در گروِ حضور مقتدرانه دولت

امید یک امر دو وجهی است؛ یک بخش آن ذهنی است به‌طوری که ذهن امید را برای انسان پردازش، تصور و طراحی می‌کند. وجه دیگر امید، عینی است؛ این وجه از امید بر آنچه بیرون از ذهن انسان رخ می‌دهد، متکی است.

دیپلماسی با صدای بلند

در جهان به هم پیوسته کنونی در هزاره سوم میلادی، شاهد‌ گذار و تحول به عرصه فرا - نوگرایی در همه حوزه‌ها اعم از حوزه‌های علمی، فناوری و زیست‌بوم و کلیه شئونات و ابعاد حیات فردی و اجتماعی هستیم، به‌گونه‌ای که این تحول تمامی زوایا و جوانب گوناگون زندگی بشر امروزی را در معرض پرتوهای پرقدرت و پرنفوذ خود قرار داده است.

برای معیشت کارگران تلاش می‌کنیم

بخش بزرگی از بدنه شهرداری تهران را کارگران تشکیل داده‌اند که به گفته شهردار تهران فهرست پرداخت حقوق‌های آنها گاهی به 120هزار نفر می‌رسد اما امسال با وجود اینکه افزایش حقوق کارگران در مجلس تعیین شده است، کارگران حقوق سال قبل را دریافت می‌کنند. این نکته‌ای بود که چند تن از سخنرانان مراسم روز کارگر در فرهنگسرای بهمن به آن اشاره کردند.
مجتبی مطهری، فرزند ارشد شهید مطهری، از ناگفته‌ها و سبک زندگی پدر می‌گوید

پسر شهیدمطهری‌ام اما آقازاده نیستم

روزهای اردیبهشتی برای ما «روز معلم» را در ذهن متبادر می‌کند؛ روزی که به مناسبت شهادت استاد متفکر و روحانی مبارز، مرتضی مطهری نامگذاری شده است

افت ارزش ریال و سهمیه‌بندی بنزین

خبرهای کوتاه/اقتصاد

مصایب قانونگذاری متمرکز