• سه شنبه 27 فروردین 1398
  • الثُّلاثَاء 10 شعبان 1440
  • 2019 Apr 16

بازسازی را سریعاً آغاز کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی به‌منظور تأمین بخشی از هزینه‌های ناشی از خسارات سیل‌های اخیر

خانه‌هایی در سینه طغیانگر رود

آنها، هم خراب شدن ویلاهای نوساز در حریم جاجرود را دیده‌اند و هم شکستن پل‌های فلزی شخصی‌ساز روی رودخانه را، هم ریزش تخته‌سنگ‌های لق شده از دل کوه را هر روز می‌بینند و هم گِل‌گرفتی رستوران‌های بی‌شمار حاشیه جاده را، آنها حتی خالی شدن 3 متر از عرض زیر جاده را که سیلاب با خودش شسته و برده و حالا تقلا و تلاش راهداری برای پر کردن حفره‌ خطرناکش را هم به چشمان خودشان می‌بینند، اما با لبخند از سیل اخیر حرف می‌زنند؛ «خدا بزرگه، ایشالا که اتفاقی نمی‌افته»، «خسارت زده اما ایشالا سیل دیگه نمیاد»، «هر سال سیل میاد و یه چیزایی رو خراب می‌کنه، این چیزا اینجا عادیه».

ظرفیت رسمی و ظرفیت مردمی

کارآمدی و اعتبار یک حکومت در چه زمانی‌هایی بهتر آزمون‌پذیر است؟ به‌احتمال فراوان مواقع بحرانی یکی از بهترین زمان‌هاست.

چرا رشد بورس مهم است

بورس تهران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه بالاترین رکورد‌های تاریخی‌اش را در نیم قرن گذشته ثبت کرد، اما اکنون برخی‌ها می‌پرسند فایده این رشد برای اقتصاد چیست؟

میثاق مشترک شهر

بی‌توجهی یا کم‌توجهی به طرح و برنامه‌های مصوب، ازجمله انتقاداتی است که در یکی، دو دهه گذشته نسبت به مدیریت شهری پایتخت مطرح ‌شده است.

بودجه لایروبی رودخانه‌ها کجا هزینه شد؟

وزارت نیرو به‌عنوان دبیرخانه شورای‌عالی آب با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط علاوه بر برنامه‌ریزی برای لایروبی بستر رودخانه‌ها، بدون مماشات موضوع ساخت و سازها و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

سومین کاروان تجهیزات به خوزستان اعزام شد

میزان خسارت سیلاب بهاری به شهرها و روستاها در 3 استان کشور به قدری است که کمک و یاری‌رساندن به آسیب‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

صعود انفجاری بورس

ارزش بورس تهران روز دوشنبه با یک صعود انفجاری ظرف چند ساعت 25هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ این رقم معادل 2.3درصد افزایش ارزش جاری بازارسهام بود، آمار‌ها نشان می‌دهند پول‌های جدید در راه بورس هستند.

این پاواروتی‌های از اسب افتاده