• دو شنبه 24 دی 1397
  • الإثْنَيْن 7 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 14

عملیات‌نجات 15هزارمیلیارد تومانی

همشهری ابعاد تازه‌ترین موج حمایت دولت از صنعت خودرو را بررسی می‌کند
بسته نجات صنعت خودرو در قالب پرداخت تسهیلات 15هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی شامل 4هزار میلیارد تومان است که سهم هریک از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا 2هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی به علاوه 850میلیون یورو تسهیلات ارزی خواهد بود. گفته شده 85درصد این تسهیلات به قطعه‌سازان و زنجیره تامین ایران‌خودرو و سایپا اختصاص می‌یابد.
کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری از چرایی بی‌اثر بودن طرح‌های جمع‌آوری کودکان کار می‌گویند

طرح‌های بی‌فرجام ساماندهی کودکان کار

مسئله کودکان کار و بیان مشکلات این کودکان با وجود بغرنج شدن به‌دلیل تکرارهای بسیار به بحثی نخ‌نما در جامعه تبدیل شده است؛ موضوعی که بارها و بارها درخصوص آن بحث‌های جدی صورت گرفته و طرح‌هایی به اجرا گذاشته شده اما همه‌‌چیز در حد حرف باقی مانده و کمتر به نتیجه رسیده و اگر هم رسیده تنها کوتاه‌مدت بوده است.

در برابر ترامپ ‌چه باید کرد؟

اقدامات دیپلماتیک و سیاسی آمریکا در کنار عملی‌شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، شدت یافته‌اند و چنین می‌نماید که کاخ سفید در رسیدن به دستاوردهای عینی و ملموس خصوصا دریافت چراغ سبزی از تهران برای آغاز مذاکرات دو‌جانبه تعجیل دارد.

گرافیتی‌هایی برای یک کلیه

همشهری از دیوارنوشته‌های اعتراضی و تبلیغی برای خرید و فروش کلیه گزارش می‌دهد
کاغذنوشته‌های خرید و فروش کلیه که پیش از این در کوچه فرهنگ حسینی در خیابان ولیعصر دیده می‌شد،این روزها ظاهری متفاوت پیدا کرده و تبدیل به دیوارنوشته‌های بزرگ گرافیتی و البته اعتراضی شده است.

خوش‌بینی بورس به رویکردهای بودجه98

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تأکید بر بهره‌گیری از اوراق بهادار در تأمین مالی دولت و شرکت‌های دولتی را از نقاط قوت بودجه۹۸ اعلام کرد.

اعتراضی ندارم؛ تازه اول ماجراست

با حکم شعبه 106دادگاه کیفری شهر یزد، رئیس شورای این شهر به‌دلیل به‌کار بردن عنوان افراطی علیه شاکی پرونده سپنتا نیکنام به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تحمل 37ضربه شلاق محکوم شده است.

صرفه‌جویی ماهانه ۱۹میلیارد تومان با رسید دیجیتال

قانون پایانه‌های فروشگاهی که پیش‌تر در مجلس تصویب شده، به گفته مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران می‌تواند تحول جدیدی در حوزه حسابداری و درنهایت، خریدهای روزمره مردم ایجاد کند.

پیشروی فضاهای عمومی به نفع مردم