• پنج شنبه 19 مهر 1397
  • الْخَمِيس 30 محرم 1440
  • 2018 Oct 11

دسترسی به محرمانه‌های شهر

با دستور شهردار تهران همه قراردادهای بالای 250 میلیون تومان روی سامانه «شفافیت» قرارمی‌گیرد
هنگامی که قراردادهای بالای یک‌میلیارد تومان شهرداری تهران از لابه‌لای زونکن‌های مالی بیرون آمد و روی وب‌سایت شفافیت قرار گرفت، کسی باور نمی‌کرد که نخستین گام شهردار تهران و شعار عضو شورای شهر مبنی بر «شهرداری شیشه‌ای» ادامه پیدا کند.

اردوی ناتمام

18 روز پس از بازگشایی مدارس، واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی بار دیگر زنگ خطر را درباره ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان به صدا در آورد.

پیروزی 5 میلیارد دلاری ایران برآمریکا

ایتالیا جلوی دستبرد آمریکا به 5میلیارد دلار از پول‌های ایران را گرفت
یک هفته بعد از آنکه دادگاه لاهه به‌نفع ایران بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان  را لغو کرد، پیروزی حقوقی دیگری برای ایران خبرساز شد.

سایه خالکوبی روی گواهینامه‌ رانندگی

گزارش اختصاصی همشهری نشان می‌دهد در ‌ماه‌های گذشته افرادی که برای گرفتن گواهینامه یا تمدید گواهینامه‌هایشان مراجعه کرده‌اند با مشکلات و محدودیت‌هایی به‌دلیل انجام خالکوبی‌هایشان مواجه شده‌اند
خالکوبی و تتو‌های مشهود و برخی زخم‌های مشکوک روی بدن حالا برای برخی افراد که می‌خواهند برای نخستین بار گواهینامه رانندگی دریافت کنند یا کسانی که متقاضی تمدید گواهینامه رانندگی‌شان هستند؛ داستان شده است.

دچار بن‌بست نشده‌ایم

بسیج اساتید در نامه خود 290اندیشمند و محقق را دعوت به گفت‌وگو و مناظره درباره مسائل کشور در قالب جلسات آزاد کرد
بسیج اساتید با انتشار بیانیه‌ای مفصل، نامه اخیر 290محقق، اندیشمند و استاد دانشگاه را به نقد کشیده و اعلام کرده است: «با باطل دانستن ادعاهای 290نفر از همکاران خود و برخی نویسندگان حزبی مندرج در نامه، آنها را به گفت‌وگو حول مدعیات و براهین خود در قالب جلسات آزاد و هم‌اندیشی دعوت می‌کنیم.»

پالرمو؛ عبور از شورای نگهبان؛ توقف در مجمع

روز چهارشنبه شاید از این سخنان آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره FATF رمزگشایی شده که گفته بود: «مجلس باید هوشیار باشد و دقت کند تا این لایحه تصویب نشود، اگر هم تصویب کند من مطمئن هستم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.

همه راه‌های حفظ حقوق شهرداران را می‌رویم

وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان و تکلیف شهرداران ازجمله شهردار تهران مطابق با این قانون گفت: ما برای رعایت حقوق شهرداران با توجه به تفسیر حقوقی که شورای‌عالی استان‌ها و شورای شهر تهران داشته است، همه راه‌هایی را که به قطعیت برسیم، می‌رویم.

بازی‌های رایانه‌ای درمجلس

صبح چهارشنبه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سؤال نصرالله پژمان‌فر درباره بازی‌های رایانه‌ای و سامانه نظارت بر ویدئوهای آنلاین در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به پرسش نماینده مردم مشهد پاسخ دهد.

سرآغازی بر آشتی ملی