4
پنج شنبه 19 مهر 1397
شماره 7501
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دولت بی‌تقصیر نیست

چهره روز
آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی، از مراجع عظام تقلید، دیروز در درس خارج فقه خود، به مشکل گرانی در جامعه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه دولت بدون شک در مشکل گرانی بی‌تقصیر نیست، گفت: «ابتدا بازار اولیه [ارز]، بعد ثانویه و حالا هم بازار ثالثه درست کرده‌اند تا مبادا دلار از 10هزار تومان پایین‌تر بیاید، مشخص است که خودشان در این قضیه نقش دارند.»
ویژه
پس از چند‌ماه بلاتکلیفی و اخبار ضدونقیضی که درباره ورود نفت خام به بورس انرژی شنیده می‌شد، عاقبت دیروز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد تا پایان مهرماه یک‌میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه می‌کند.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در  3‌ماه گذشته بیش از یک میلیارد لیتر سوخت به شکل‌های مختلف قاچاق شده که عامل اصلی آن اختلاف قیمت بوده است.
کلان
2 متهم اصلی افزایش نرخ تورم همچنان آزاد هستند و اراده‌ای برای مهار آنها وجود ندارد.

چرا دلار پایین نمی‌آید؟

همزمان با پهن‌شدن بساط اتهام‌زنی رسانه‌های مخالف دولت‌ ‌قیمت دلار ظرف 2روزگذشته تا 15هزار تومان بالا رفت
ارز
چندروز بعد از تصویب چهارمین لایحه در چارچوب لوایح مرتبط با پولشویی و مبارزه با تروریسم موسوم به FATF، بساط اتهام‌زنی در مورد پشت پرده رشد قیمت دلار بالا گرفته است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس، نامه‌ای درباره نوسان غیرمنطقی بازار سرمایه در روزهای اخیر و احتمال تخلف‌های صورت‌گرفته در این حوزه، خطاب به محمود علوی، رئیس دستگاه اطلاعاتی دولت نوشته.