• شنبه 29 اردیبهشت 1397
  • السَّبْت 4 رمضان 1439
  • 2018 May 19

آغاز انسداد تحریم‌ها

اتحادیه اروپا از دیروز تدابیر جدیدی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اتخاذ کرد
اروپایی‌ها پس از چند روز خط و نشان کشیدن برای آمریکا، بالاخره دست به‌کار شدند و از صبح دیروز روند اجرای مقررات بازدارنده تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آغاز کردند. پرداخت غرامت به شرکت‌های اروپایی برای جبران خسارت ناشی از تحریم آمریکا و معامله مستقیم بانکی با ایران، ازجمله مهم‌ترین این تدابیر است.

سخت‌ترین یک‌سال دولت

ایران، 29اردیبهشت سال گذشته، پیچیده‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری ادوار مختلف را پشت سرگذاشت؛ از یک سو حسن روحانی رئیس دولت مستقر، پس از 4سال همچنان درگیر آواربرداری از میراث اقتصادی 8ساله دولت اصولگرای احمدی‌نژاد بود و از سوی دیگر جریان رقیب، با هدف‌گیری پاشنه آشیل اقتصادی دولت، به امید «یک دوره‌ای‌‌کردن روحانی» بودند.

عبور از تنگناها با همبستگی اجتماعی

دولت حسن روحانی یک دوره 5ساله را طی کرده و دور دوم انتخاب ریاست‌جمهوری هم یک‌چهارم عمر خود را سپری کرده است.

اروپا باید بخواهد

موضوع ماندن یا نماندن ایران در برجام بدون آمریکا این روزها مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان سیاسی و حقوقی است.

راه دشوار اروپا در مقابله با تحریم‌ها

اخباری که از اروپا درباره همکاری با ایران مخابره می‌شود متناقض است.

بلوا؛ فرزند اعتراض‌های 9ماهه در کازرون

9ماهی می‌شود که نام کازرون به اعتراضات‌ مردمی مضاف شده و اعتراضات کازرونی‌ها را به یکی از پر بازتاب‌ترین اخبارداخلی بدل کرده است. اعتراضاتی که بنایش انتقاد به طرح حسین رضا‌زاده، نماینده کازرون برای جدا شدن دو بخش بیشاپور و امامزاده سیدحسین از دل این دیار و تبدیل آن به دو شهرستان جدید- کوه‌چنار و کازرون - بود

نگرانی نسبت به افزایش سالمندآزاری در جامعه

بررسی‌های آماری حکایت از افزایش تعداد سالمندان کشورمان در یکی، دو دهه آینده دارد و همین موضوع نگهداری و ارائه خدمات به سالمندان را در کشورمان به موضوعی جدی تبدیل کرده است اما همزمان با جدی شدن این بحث مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی از رشد سالمندآزاری و نگرانی نسبت به شکل‌گیری چالش جدید در کشور خبر می‌دهد.

قوچان نژاد: چه کسی گفته شانس صعود نداریم؟

گوچی تک ستاره 4سال پیش تیم‌ملی در خط حمله حالا رقبای قدری در پست خودش دارد. او اما این رقابت را به‌سود تیم‌ملی می‌داند و به درخشش جهانبخش در لیگ هلند افتخار می‌کند

نیمه خاموش اقتصاد ایران

با من حرف بزن

کوی کِلک وکتاب و کلمه

خطر برای لقمه‌ای نان