• چهار شنبه 20 دی 1396
  • الأرْبِعَاء 22 ربیع الثانی 1439
  • 2018 Jan 10

زخم مشکلات کشور را درمان کنیم

رهبر معظم انقلاب: خسارت این چند روز آمریکا به کشور بی‌تقاص نخواهد ماند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی:ایستادگی و نبرد «ملت با ضد‌ملت»، «ایران با ضد‌ایران» و «اسلام با ضداسلام» همچون 40سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعف‌ها و مشکلات مردم و به‌ویژه طبقات ضعیف غافل شوند.

بزرگداشت مردی که درس امید می‌داد

چهره‌های زیادی از وزرای کابینه تا معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر به نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده بودند.

گفت‌وگو و تفاهم دولت و مجلس بر سر بودجه97

در اصول مصرح قانون اساسی ازجمله اصول 52، 53، 54 و 55 فرایند تهیه، تدوین، تصویب، اجرا و نظارت بر بودجه‌های سنواتی شفاف تعریف شده و تردیدی وجود ندارد که مسئولیت دولت معطوف به تهیه، تدوین و اجرای بودجه سالانه است و مجلس هم وظیفه بررسی و تصویب آن را برعهده دارد و نظارت بر دخل و خرج بودجه هم با سازمان‌های نظارتی ازجمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی و به‌ویژه دیوان محاسبات به‌عنوان 3رکن نظارتی قوه قضاییه، دولت و مجلس خواهد بود.

نفتکش ایرانی در مهلکه‌آب و آتش

«بادهای قوی، امواج بلند و وجود گازهای سمی». این سه دلیلی است که مقامات چینی درباره کندی عملیات نجات و اطفای حریق نفتکش ایرانی در آب‌های چین عنوان می‌کنند.

24درصد ساختمان‌های اداری پایتخت مناسب معلولان است

مناسب‌سازی‌ معابر برای معلولان و افراد ناتوان از 13سال قبل کلید خورد. براساس ماده 3قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی که در این قانون به آنها اشاره شده، موظفند تا هر سال حداقل 30درصد از ساختمان‌های عمومی وابسته به‌خود را برای استفاده معلولان و براساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مناسب‌سازی‌ کنند.
تجربه چند کشور موفق در افزایش سواد زنان

گزارش یک فاصله

اگرچه در مقایسه با بهداشت و اقتصاد و مشارکت سیاسی، تفاوت کمتری در آموزش زن و مرد در ایران وجود دارد اما بر اساس گزارش مجمع اقتصاد جهانی از تمام کشورهای خاورمیانه، فقط ایران و سوریه در 4سال گذشته با کاهش سواد زنان مواجه بوده‌اند.