۴
چهار شنبه 20 دی 1396
شماره 7293
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

منبع توخالی برای اشتغال‌زایی

گزارش
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در حالی 10هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اموال تملیکی کالاهای قاچاق کشف‌شده جهت ایجاد اشتغال در سال آینده پیش‌بینی کرده که به گفته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت میزان درآمد دولت از محل فروش اموال یادشده در سال‌جاری 1000میلیارد تومان برآورد شده است.
ویژه
رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار میهن می‌گوید: تاکنون ثبت سفارش برای واردات ۳۰هزار تن تخم‌مرغ انجام شده و قیمت تخم‌مرغ با عرضه مستقیم از تولید به مصرف و حذف واسطه‌ها به حالت عادی بازگشته است.
خبر
گرانی برنج باکیفیت ایرانی، بخش قابل‌توجهی از مردم را به جرگه مصرف‌کنندگان برنج وارداتی سوق داده اما قیمت این برنج نیز به‌واسطه حذف ارز مبادلاتی، در حال نزدیک شدن به قیمت برنج داخلی است.

چانه‌زنی برای لغو برخی استانداردهای خودرویی

قناتی: زیرساخت‌های اجرای برخی استانداردهای جدید خودرویی فراهم نیست
خودرو
با ابلاغ مصوبه سازمان ملی استاندارد برای اجرای استانداردهای جدید خودرویی و توقف تولید 25مدل خودروی تولید داخل، دست‌اندرکاران صنعت خودرو از چانه‌زنی برای لغو اجرای برخی استانداردهای سختگیرانه مذکور با استناد به فراهم نبودن زیرساخت‌های اجرا خبر می‌دهند.
ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز شد

ذخیره‌سازی میوه شب عید آغاز شد

معاون وزیر جهادکشاورزی از آغاز خرید میوه شب عید خبر داد و گفت: از نظر میزان خرید و ذخیره‌سازی میوه‌ها هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد و به‌موقع قیمت و جزئیات عرضه آن اعلام می‌شود.
تولید شکر سفید در مرز خودکفایی
تولید شکر سفید در مرز خودکفایی
شرکت بازرگانی دولتی ایران مرحله نخست خرید شکر سفید تولیدی کارخانه‌های قند چغندری کشور را از ابتدای هفته جاری آغاز کرده است و قصد دارد 50هزار تن شکر سفید استحصالی توسط کارخانه‌های قند چغندر را خریداری کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: هم‌اکنون حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار متقاضی وام ازدواج در کشور وجود دارد که ۹۰هزار نفر از آنها تشکیل پرونده داده‌اند.
قیمت‌ها در ونزوئلا در سال2017 میلادی 2616 درصد جهش داشته‌ و بار دیگر نام این کشور به‌عنوان دارنده بالاترین نرخ تورم در جهان بر سر زبان‌ها افتاده است.
مقدار بارندگی در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۳۴.۳درصد کاهش یافته و منجر به افت ذخیره آب در مخازن سدها شده است.