• پنج شنبه 7 دی 1396
  • الْخَمِيس 9 ربیع الثانی 1439
  • 2017 Dec 28

زندگی با لرزه‌های زمین

ایران کشوری است زلزله‌خیز، این واقعیت را قبول کرده و با آن کنار بیاییم
زلزله در یک هفته 2بار تهران را لرزانده است. تعدادی از شهرهای دیگر در گوشه و کنار کشور نیز از ابتدای سال شاهد زمین‌لرزه‌های خفیف و قوی بوده‌اند که متأسفانه تلفاتی هم به دنبال داشته‌ است.

از لرز نترس

در شهر تهران مخاطرات متعددی زندگی شهروندان را تهدید می‌کند که فقط یکی از آنها زلزله است. زمین‌لرزه پدیده‌ای طبیعی است که قرن‌ها همراه انسان بوده و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. چون این پدیده طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، در نتیجه نمی‌شود جلوی وقوع آن را گرفت و هیچ راه گریزی جز زندگی مسالمت‌آمیز و معقول با آن وجود ندارد.

بازار مسکن در پیچ پیش‌ رونق

آمارهایی که وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و سامانه اطلاعات املاک و مستغلات کشور ارائه داده‌اند و همچنین بررسی‌های میدانی نشان‌دهنده این است که در ماه‌های اخیر، حجم معاملات بازار مسکن در سطح کشور و در شهر تهران رشدی را تجربه کرده است

آماده نبودن فاجعه می‌آفریند، ‌نه زلزله

وظیفه شهروندان در مقابل زلزله مسئله‌ای است که این‌روزها کمتر درباره آن بحث شده‌است. مطالبه‌گری به‌عنوان یک شهروند مسئول فقط بخشی از این وظیفه است که اگر تک‌تک ما در طول سال‌های متمادی به آن توجه می‌کردیم، یک زلزله کوچک در تهران، ‌نزدیک 50نفر آسیب‌دیده برجای نمی‌گذاشت.

جشنواره تئاتر شهر به انرژی جدید نیاز دارد

ششمین دوره جشنواره تئاترشهر امروز به‌کار خود پایان می‌دهد. در این دوره مجموعا ۶۲ گروه نمایشی حضور داشتند. شهرام کرمی، دبیر این جشنواره در گفت‌وگویی با همشهری فراز و فرودهای این جشنواره را بررسی کرده است.

نقد واجب، تهمت‌ حرام

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام و گرامیداشت سالگرد حماسه مردمی نهم دی سال۱۳۸۸، از «تبلیغ» به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاد کردند

سوادآموزی به اتباع خارجی

مشتریان این روزهای بازار مسکن چه کسانی هستند؟

پشت پرده مصادره اموال ایران توسط آمریکا

فرونشست زمین و تغییر اقلیم نقشی در بروز زلزله ندارند