۳
پنج شنبه 7 دی 1396
شماره 7282
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نامگذاری تونل آرش اسفندیار به نام دکتر مصدق

نامگذاری
تونل در حال ساخت آرش- اسفندیار به نام دکتر مصدق نامگذاری خواهد شد.
ویژه
واحد اندازه‌گیری زلزله ریشتر است. هر زلزله‌ای هم که یک ریشتر بیشتر می‌شود قدرت تخریب تصاعدی داشته و حتی قدرت همین یک ریشتر را تا 31برابر گفته‌اند.
جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران بامداد دیروز به ریاست محمد‌علی نجفی، شهردار تهران تشکیل شد.
محسن هاشمی در بازدید روزگذشته از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله گفت: گزارش‌های 20سال اخیر درباره زلزله که در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله به ثبت رسیده نشان می‌دهد که ما در زمینه گزارش‌گیری از زلزله بسیار خوب و بر پایه موازین علمی عمل کرد‌ه‌ایم.
کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری مطرح کردند؛

زندگی با لرزه‌های زمین

ایران کشوری است زلزله‌خیز، این واقعیت را قبول کرده و با آن کنار بیاییم
ایران و زلزله
زلزله در یک هفته 2بار تهران را لرزانده است. تعدادی از شهرهای دیگر در گوشه و کنار کشور نیز از ابتدای سال شاهد زمین‌لرزه‌های خفیف و قوی بوده‌اند که متأسفانه تلفاتی هم به دنبال داشته‌ است.

تجربه‌های جهانی از زندگی با زلزله

زلزله قابل پیش‌بینی نیست. هر کسی غیر از این حرفی بزند، دروغ است. توصیه جایگزین اما تغییر سبک زندگی، ‌آماده ‌ماندن برای زلزله و پیشرفت فناوری است که در کشورهای مختلف دنیا امتحانش را پس داده است.
ارائه خدمات شهرداری تهران به شرکت‌های دانش‌بنیان
شهردار تهران با اشاره به تسهیلات و تخفیفات درنظر گرفته شده ویژه مراکز شتاب‌دهی و استارت‌آپ‌ها در تهران بر ضرورت مشارکت فعال استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات شهر و کمک به اقتصاد شهری تأکید کرد.
مانور حوادث
وزیر کشور با تأکید بر لزوم آمادگی همه نهادها و دستگاه‌ها برای امدادرسانی هنگام وقوع حوادث، از برگزاری مانور امداد و نجات حوادث غیرمترقبه در تهران خبر داد.