56
چهار شنبه 13 شهریور 1398
شماره 7752
همدان، زنجان، قزوین
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اجتماع عزاداران تویسرکان در روز دوم محرم

مناسبت
مردم تویسرکان هر سال در محرم جلوه‌های عشق و دلدادگی خود را به خط سرخ شهادت و مکتب حسینی با برپایی آیین‌های متعدد سوگواری و مرثیه‌سرایی به نمایش می‌گذارند. امسال تویسرکان شاهد حرکتی جدید و الهام‌بخش خواهد بود که جان‌مایه آن این عبارت ساده و در عین حال سرشار از محتوای «حب الحسین یجمعنا» است.
اخبار ویژه
طرح نظارتی ماه محرم در قالب گشت مشترک با همکاری دستگاه‌های نظارتی آغاز شده است و تا ۲۲ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
شانزدهمین کنگره علوم خاک ایران هفته گذشته در دانشگاه زنجان برگزار شد. در حاشیه برگزاری این کنگره غرفه‌های متعددی به چشم می‌خورد، اما یکی از جذاب‌ترین غرفه‌هایی که نظر هر بیننده‌ را به خود جلب می‌کرد و باعث می‌شد که چند ثانیه‌ای در این مکان مکث کند غرفه «خاک‌بازی» بود.
لو رفتن یک معامله اشیای تاریخی فرهنگی به کشف ۴۷ قطعه پلاک طلای تاریخی متعلق به دوره قبل از اسلام در زنجان منجر شد.
نخستین کتابخانه سیار شهری کشور در قالب اتوبوسی با نام «یار مهربان» و با ظرفیت 2500 جلد کتاب در همدان راه‌اندازی شد تا از این پس مردمان مناطق حاشیه‌ای و محروم این دیار دسترسی آسان‌تری به کتاب‌های مورد علاقه خود داشته باشند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید 2 پروژه کلنگ‌زنی و ۳۶ پروژه عمرانی و آموزشی با ۲۵۲ کلاس درس و با اعتباری برابر ۸۸ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

حضور پررنگ زباله گردها در شهر

معاون خدمات شهری شهردار زنجان: زباله‌گردی خانوادگی و افراد کم سن و سال به علت مشکلات اقتصادی نسبت به گذشته افزایش یافته است
شهری
معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به افزایش زباله‌گردی در زنجان اظهار کرد: این روزها به علت مشکلات اقتصادی زباله‌گردی افراد کم سن و سال و همچنین پدر و پسری نسبت به گذشته افزایش یافته است.
مسیر دشوار هگمتانه برای جهانی شدن

مسیر دشوار هگمتانه برای جهانی شدن

مدیرکل میراث فرهنگی همدان: مشاغل مزاحم در محدوده تپه تاریخی هگمتانه باید تعیین تکلیف و ساماندهی شوند
سال گذشته هم‌زمان با برگزاری رویدادهای بین‌المللی گردشگری در همدان که احتمال ثبت جهانی‌ تپه هگمتانه افزایش پیدا کرده بود، با اصرار یکی از نمایندگان همدان در مجلس و با همکاری شهرداری و البته سکوت مسئولان اداره کل میراث فرهنگی این تپه به منظور جلب رضایت آهن‌فروشان آسفالت شد و تقریبا برای همیشه شانس جهانی ‌شدنش را از دست داد.

راه طولانی کودکان بی‌سرپرست تا آغوش گرم خانواده

اجتماعی
داشتن فرزند تقریبا برای همه زوج‌ها رویای شیرینی است، اما برخی از زوج‌ها به هر دلیل از این نعمت محرومند.
PDF چهارشنبه 13 شهریور 1398
کوتاه همدان، زنجان، قزوین
تولیدکنندگان شیرینی سنتی در قزوین معتقدند با وجود تنوع بالای تولید شیرینی در این شهر و ظرفیت سودآوری بالا در این صنعت، نبود فرایند مطلوب تولید، بسته‌بندی و بازاریابی کام فعالان این عرصه را تلخ کرده است.
برای شناساندن بیش از پیش سلطانیه در سطح بین‌المللی رایزنی‌های لازم با اهالی فرهنگ و گردشگری انجام شده است تا در صورت امکان تورهای گردشگری از محل پایتخت برای بازدید از آثار تاریخی سلطانیه به این شهرستان سفر کنند.