54
یکشنبه 30 تیر 1398
شماره 7715
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه کشت گیاهان دارویی در استان

در استان چهارمحال و بختیاری
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری توسعه یافت.
اخبار ویژه
شهردار اصفهان با بیان این‌که هزینه احداث هر کیلومتر از مسیر قطار شهری در حال حاضر ۵۰ میلیون دلار است، گفت: راه‌اندازی تراموای اصفهان نیز به ۱۵۰میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: شاهین‌شهر پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد با اشاره به رعایت حریم شهرها تاکید کرد: در طرح تفصیلی و جامع مرکز استان باید منافع همه مناطق شهرها در نظر گرفته شود و با این‌که مدت زیادی است طرح تهیه شده ولی شامل توسعه همه شهرهای تابعه نمی‌شود.
فرماندار مهریز با اشاره به اهمیت وجود اطلاعات دقیق جهت برنامه‌‌ریزی اشتغال جوانان این شهرستان، از تدوین اطلس اشتغال شهرستان مهریز طی 20 روز آینده خبر داد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین مراکز دامپروری کشور به شمار می‌رود و پشم گوسفند که ماده اولیه نمد است به وفور در این استان تولید می‌شود. در گذشته به علت استفاده مردم از نمد، نمدمالی یکی از مهم‌ترین شغل‌ها در استان به شمار می‌رفت و بسیاری از مردم شهرستان‌های بروجن و شهرکرد با این شغل امرار معاش می‌کردند.

پای کم آبی به خانه اصفهانی‌ها باز شد

نیاز آبی استان در شرایط پیک 15مترمکعب بر ثانیه است، در حالی که تنها تصفیه خانه اصفهان، توان تامین 8/12 متر مکعب در ثانیه آب شرب را دارد
گزارش
تنها تصفیه‌خانه آب شرب اصفهان   در هر ثانیه 3 متر مکعب کمتر از نیاز مصرف‌کنندگان 5 میلیونی خود آب تصفیه و وارد شبکه خانگی می‌کند؛ این کمبود در گرم‌ترین روزهای سال
گلایه یزدی‌ها از تاخیر قطارها

گلایه یزدی‌ها از تاخیر قطارها

مدیرکل راه‌آهن یزد: سفرهای ریلی مبدا استان تقریبا بدون تاخیر انجام می‌شود و تاخیرهای طولانی‌مدت مربوط به توقف قطار در خطوط ریلی سایر استان‌هاست
در هفته گذشته 3 سفر ریلی استان با تاخیرهای قابل توجه همراه بود و همچنین آتش‌سوزی لکوموتیوها در سفرهای ریلی اخیر نیز خبرساز شد. برخی این مشکلات را به گرمای بی‌سابقه یزد نسبت می‌دهند و تاخیرها را نیز مربوط به سایر استان‌های کشور می‌دانند که در مجموع به تاخیر در سفرهای ریلی استان منجر می‌شود.

زخم معادن بر تن منابع طبیعی یزد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: جبران تخریب‌هایی که توسط معادن در منابع طبیعی یزد ایجاد شده، نیازمند ۹۷۲ میلیارد تومان است.
دلایل افزایش پشه در شاهدیه
مدیرکل محیط‌زیست استان یزد گفت: علاوه بر راکد ماندن پساب تصفیه‌خانه، تخلیه پساب‌های غیرمجاز معضل پشه را افزایش داده است.

اجرای طرح بازآفرینی در ۱۰ نقطه اصفهان

در استان اصفهان
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: در سال جاری طرح بازآفرینی در ۱۰ نقطه این استان با صرف 530 میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

بازگشایی حمام شیخ بهایی برای بازدید عموم

در استان اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: پروژه مرمت حمام شیخ بهایی در سال جاری به پایان می‌رسد و این حمام پس از سال‌ها مرمت به‌زودی برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.
PDF یکشنبه 30 تیر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری طرح‌های کتابخوانی گفت: طرح تابستانه کتاب در 17 کتابفروشی شهر یزد برگزار می‌شود.
معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به شعار سال ۲۰۱۹ سازمان بهداشت جهانی سرمایه‌‌گذاری برای حذف هپاتیت از شناسایی حداقل ۶۰۰ فرد مبتلا به این بیماری در سطح استان یزد خبر داد.
مسئول کتابخانه‌های عمومی فرخشهر چهارمحال و بختیاری گفت: این شهر به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال‌های آتی است.
آیین وداع با پیکر شهید «قربانعلی امیدی ارجنکی» شهید مدافع امنیت کشور، جمعه شب در مصلای امام خمینیره شهرکرد برگزار شد.