9
یکشنبه 23 دی 1397
شماره 7577
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گزارش یک کارنامه ناتمام...

احمد بورقانی، نخستین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دوران اصلاحات را بسیاری از روزنامه نگاران ایران به‌خصوص کسانی که در دوران اصلاحات قلم می‌زدند.
ویژه
درست 20 سال پیش و در سال1377 بود که سفر زیبای خیلی از ما با یاهومسنجر در دنیای مجازی شروع شد. آنها که خاطراتشان برمی‌گردد به گوگل‌تاک و واتس‌اپ و وایبر و... احتمالا تا به حال دستشان هم به یاهومسنجر نخورده است.
حاجی واشنگتن 2سال بعداز فوت سازنده اش و 16 سال پس از ساخت در سینماهای تهران اکران و با استقبال خوبی روانه شبکه نمایش خانگی شد. تک‌گویی حاجی در صحنه قربانی کردن گوسفند به یکی از پرارجاع ترین صحنه‌های سینمای پس از انقلاب در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.
سال77 برای آنهایی که آثار اسماعیل فصیح را دنبال می‌کردند سال هیجان‌انگیزی بود. از فصیح در این سال 3رمان منتشر شد.
جزئیات قانون خرید سربازی برای متولدین سال‌های 48 تا 57 برای نخستین‌بار در آبان سال77 اعلام شد که براساس آن مشمولان امکان خرید خدمت پیدا می‌کردند.
فروردین77: 15فروردین غلامحسین کرباسچی، شهردار تهران به همراه برخی از شهرداران مناطق مختلف تهران.
باید بشود!-یکی از عبارات طلایی همه مسئولان ایرانی در تمام تاریخ این بوده که فلان کار «باید بشود».

دادگاه کرباسچی شهردار

درست صبح روز بعد از تعطیلات نوروز سال1377 غلامحسین کرباسچی بازداشت شد. اگرچه خبر‌های اتهامات شهردار از سال قبل به گوش می‌رسید.
عروسی خون در تقاطع حافظ و شهریار

عروسی خون در تقاطع حافظ و شهریار

امسال علی رفیعی با اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیا لورکا در تالار وحدت، به‌صحنه‌آوردن سه‌گانه لورکا، یعنی «عروسی خون»، «یرما» و «خانه برناردا آلبا» را به پایان رساند.
فرجام ناخوش  یک ایده درخشان
فرجام ناخوش  یک ایده درخشان
ایده گفت‌وگوی تمدن‌ها، میوه شیرین تحول بزرگی بود که به‌تازگی در داخل کشور روی داده بود.

خانه‌هایی برای اقشار کم‌درآمد

مسکن کم‌کم به دغدغه‌ای جدی برای دهک‌های پایین درآمدی تبدیل شده بود.

دیدنی‌‌ترین لحظه‌های سال 77

نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب عکس: مسعود خامسی‌پور
PDF درنگ
کوتاه درنگ
نمی‌دانم شادی و غم جان دارند؟ هوش یا درک دارند که هروقت یکی‌شان بود آن یکی غایب شود و سال‌ها را بین هم تقسیم کنند؟ ۱۳۷۷ سهم کدام‌شان است.
باغ «فیشر‌آباد» در این سال به مالکیت شهرداری تهران درآمد تا در آن فضای فرهنگی‌ای که «خانه هنرمندان ایران» نام گرفت تاسیس شود.این باغ در دوره قاجار متعلق به «کامران میرزا» و در زمان جنگ‌جهانی‌دوم به‌عنوان انبار مهمات در اختیار متفقین بود.
ترافیک تهران مثل کلافی درهم پیچیده است. از هر طرف که بازش کنی از سوی دیگر به بن‌بست می‌رسی. آلودگی هوا هم به‌دنبال این ترافیک لاعلاج، نفس شهروندان تهرانی را به شماره انداخته.