4
دو شنبه 26 خرداد 1399
شماره 7964
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قاچاق 5/ 2 میلیارد دلاری پوشاک

انجمن صنایع پوشاک در نامه‌ای به رئیس ستاد قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق 2.5میلیارد دلاری پوشاک به کشور، جلوگیری از یورش قاچاق در این بخش را خواستار شدند.
ویژه
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، دستورالعمل جدید بخشودگی جرائم قابل‌بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را صادر کرد.
حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به اعتراض برخی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر اینکه بانک‌ها هنوز پول حاصل از فروش سهام آنها را واریز نکرده‌اندگفت: علت عدم‌واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که اولا بخشی از این سهام فروخته نشده دوما روزی که بانک، سهام عدالت مردم را به فروش برساند فردای آن روز پول را واریز می‌کند.
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور به ایسنا گفت: اگر مشترکی ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهد، صورت‌حساب آن شخص حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
یک مادر و همسرفداکار با زنبورستانی که از پدرش به ارث رسیده ۱۲فرزند خود را بزرگ کرده است.

نسخه روحانی برای ساماندهی بازار مسکن

با دستور رئیس‌جمهور، 3 وزارتخانه به همراه بانک مرکزی مکلف شده‌اند تدابیر اندیشیده شده برای ساماندهی بازار مسکن را اجرایی کنند
مسکن
یکه‌تازی قیمت در بازارهای مسکن و اجاره و تشدید فشار به معیشت و روان مردم و جامعه باعث شده دولت تمام ‌قد به میدان بیاید و آخرین تلاش‌ها و امکانات خود را برای ساماندهی و کنترل بازار مسکن و اجاره به‌کار گیرد.
آمار‌های اقتصادی بانک مرکزی و مرکز آمار مثل همیشه با هم همخوانی ندارد. به‌طوری که چند روز بعد از انتشار گزارش رشد اقتصادی سال قبل از سوی مرکزآمار حالا رئیس‌کل بانک مرکزی اعداد تازه‌ای را در مورد مهم‌ترین نماگر اقتصادی ایران منتشر کرده است که با اطلاعات مرکز آمار همخوانی ندارد و درحالی‌که مرکز آمار مقدار رشد اقتصادی ایران را بدون نفت منفی و نزولی ارزیابی کرده است رئیس‌کل بانک مرکزی نه فقط رشد اقتصادی سال قبل را بدون درنظر گرفتن صنعت نفت منفی نمی‌داند بلکه معتقد است سال قبل اقتصاد ایران بدون نفت 1.1درصد رشد کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: در دوره کرونا، کسب و کارهای قابل اجرا در بستر فضای مجازی بسیار رونق گرفته‌اند.
در مبادلات روز گذشته شاخص کل بورس تهران 0.38درصد کاهش یافت با این حال ارزش معاملات بورس 46درصد رشد کرد.
قیمت هر سکه در مبادلات دیروز افزایش یافت اما قیمت ارز تغییر محسوسی نداشت.