4
پنج شنبه 10 آبان 1397
شماره 7518
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برای قضاوت زود است

چهره روز
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ سازوکار تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط در هفته‌های آینده خبر داده؛ سازوکاری که گویا قرار است تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و متوسط را به یک جریان دائمی تبدیل کند که البته وعده تازه‌ای نیست و برای قضاوت درباره آن باید منتظر ابلاغ جزئیاتش ماند.
ویژه
بررسی‌های مرکز آمار نشان می‌دهد در سال گذشته 10هزار و 184تن شیر و 888هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شده که نسبت به سال ۱۳۹۵، مقدار شیر ۶درصد افزایش داشته و تولید تخم‌مرغ ۶درصد افت کرده است.
مدیرعامل بانک مسکن می‌گوید: تسهیلاتی که بازپرداخت آن از سوی مشتریان در موعد مقرر انجام نشود، بعد از ورود به بخش مطالبات مشکوک‌الوصول، با انجام مقدمات قانونی و پس از صدور اجراییه، در فاز مزایده قرار می‌گیرد
وزیر جهادکشاورزی گفت: قیمت تمام‌شده محصولات لبنی با توجه به نرخ پایه شیرخام دوباره توسط ستاد تنظیم بازار بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود تا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اجحاف نشود.
بازار ارز هرچه به 13آبان نزدیک‌تر می‌شود دامنه نوسان بیشتری پیدا می‌کند و رفتارش هیجانی‌تر می‌شود.

قانون تشویق رانندگی ایمن درتعلیق

با آن که 2 سال از تصویب قانون بیمه شخص ثالث می‌گذرد، انتقال تخفیف عدم خسارت رانندگان کم ریسک، هنوز اجرایی نشده است
بیمه
کمتر از یک‌ماه پیش دولت آیین‌نامه اجرایی نحوه انتقال تخفیفات حاصل از نداشتن حوادث منجر به خسارت بیمه شخص ثالث براثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را مصوب کرد، اما با این حال بیمه‌گذاران برای انتقال تخفیف عدم‌خسارت با مشکل مواجه هستند و شرکت‌های بیمه‌ای می‌گویند که هنوز این آیین‌نامه به آنها ابلاغ نشده است.
گام تازه صنعت فولاد به سوی ادغام بزرگ

گام تازه صنعت فولاد به سوی ادغام بزرگ

فولاد مبارکه با خرید سهام فولاد اکسین گامی تازه به سوی تکمیل زنجیره تولید برداشت
با فروش 32درصد از سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان به ارزش460میلیارد تومان فرآیند ادغام‌های بزرگ در شرکت‌های ایرانی به‌ویژه در حوزه فولاد و پتروشیمی وارد فازی تازه شد.
تورم نقطه به نقطه تولید صنعتی به 82.1درصد رسید
هزینه‌های تولید کالاها و خدمات در ایران روندی صعودی را همچنان تجربه می‌کند؛ به‌گونه‌ای که میانگین هزینه تولید و خدمات در مهرماه امسال نسبت به شهریور امسال 11.5درصد، نسبت به مهرماه پارسال 59درصد و به‌طور میانگین 22.4درصد افزایش داشته و نرخ تورم نقطه به نقطه گروه ساخت و صنعت در مهرماه امسال نسبت به مهر پارسال به مرز نگران‌کننده 82.1درصد رسیده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت از آغاز بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: فعلاً تصمیم جدیدی درخصوص قیمت‌گذاری خودرو گرفته نشده است.