4
پنج شنبه 26 مهر 1397
شماره 7507
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قیمت‌های غیرواقعی در حالی زمینه کاهش اقبال مشتریان واقعی به خرید و فروش خودرو را فراهم کرده که مرحله جدید پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو هفته آینده آغاز می‌شود.
خبر: مجمع جهانی اقتصادی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت شاخص رقابت‌پذیری جهان رتبه ایران را یک پله کاهش داد تا نام ایران در بین 140کشور دنیا در ردیف 89 قرار گیرد.
غلامحسین شافعی،رئیس اتاق ایران، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه دولت به‌نظرات بخش خصوصی و بخش دانشگاهی، می‌گوید: 3ضلع دولت، بخش دانشگاهی و بخش خصوصی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می‌توانند نقطه مطلوب تصمیم‌گیری‌های اقتصادی را ایجاد کنند.
ارز
همزمان با آغاز سفر زائران اربعین حسینی، تقاضا برای دینار عراق در بازار آزاد ارز ایران افزایش یافته و برخی دلالان خیابانی ارز برای صید برخی متقاضیان دریافت دینار عراق تور پهن کرده و برخی خبرها حکایت از افزایش نرخ آن در روزهای اخیر دارد.

سهامداران خرد؛هدف جدید تحریم‌ها

نیمی از شرکت‌هایی که در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته‌اند، شرکت‌های بورسی هستند
بورس
نیمی از فهرست جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت‌های حاضر در بورس هستند.
طیب‌نیا در پاستور

طیب‌نیا در پاستور

حاج‌علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم در پاستور چه می‌کند.
افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد از مسیر بورس
صنعت پتروشیمی تا چشم‌انداز 1404نیازمند جذب ۸۳میلیارد دلار سرمایه جدید است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دستاورد جهش نرخ ارز، در گام اول افزایش هزینه‌های معیشت بود و به هم ریختن دخل‌وخرج حقوق‌بگیران؛ اتفاقی که تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی و همچنین توزیع سبدهای حمایتی را در برنامه دولت قرار داد.
براساس اعلام بانک مرکزی، رقم نقدینگی در اقتصاد ایران از ۱۶۴۶هزار میلیارد تومان عبور کرده است.